Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Teringin Design Dan Mencetak Baju Sendiri? Pilihlah Custom.my

Teringin Design Dan Mencetak Baju Sendiri? Pilihlah Custom.my | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Perasan tak sejak kebelakangan ini baju t-shirt seragam kini mendapat tempat di hati rakyat Malaysia? Maksud Sha bukanlah bagi yang bekerja dan perlukan pakaian seragam tapi jika kita ke mana-mana majlis pasti ada yang memakai baju sama sebagai baju tema majlis berkenaan. Antara yang biasa kita tengok baju sama adalah di majlis perkahwinan, hari keluarga, majlis hari lahir dan rombongan lawatan. Yang menariknya design yang diaorang gunakan adalah custom made design khas untuk diaorang punya tema. Macam Sha sendiri suka jugak kalau dapat pakai baju sama dengan suami dan anak-anak walaupun kadang-kadang bukan sama-perkataan yang dicetak pada baju, contohnya Sha dan suami kami letaklah King dan Queen, Abang Zaryth dan Adik Nur pula kami letaklah Boy dan Girl.


Zaman sekarang tak macam dulu, kita perlu ke kedai pencetakan untuk dapatkan baju custom design. Tiba-tiba teringat zaman bercinta dulu, malu-malu nak tempah baju sama dengan bakal suami berpeluh pula nak memilih design dan tak selesa pula kita perempuan dan kedai tak ada kakitangan perempuan jadi kita pun pilih cepat-cepat. Tapi lain pula zaman kini semuanya hanya secara online tak perlu susah payah ke kedai, design pun sentiasa yang terkini. Perkhidmatan pun laju walaupun design yang korang nak kedainya jauh kini tak ada masalah semuanya boleh dihantar secara pos. Sekarang ini Sha terpaku dengan laman web pencetakan custom.my kerana selama ini Sha hanya terfikir tentang design baju dan sticker sahaja tetapi apabila mengenali custom.my rupanya banyak lagi produk yang Sha boleh dapat dengan design tersendiri.


Apa yang menarik di custom.my ?


Custom.my menyediakan lebih 200 jenis produk yang tidak hanya tertumpu kepada barangan yang biasa kita nampak seperti baju t-shirt dewasa dan kanak-kanak, sticker beg, malah yang paling menarik perhatian Sha adalah kerana custom.my menyediakan perkhidmatan cetakan bagi lebih 30 jenis kain seperti kain chiffon, kain kapas dan kanvas. Mulalah Sha berangan alangkah seronoknya kalau dapat buat design kain sendiri bersama rakan-rakan sekerja.


Pelanggan bebas memilih sama ada ingin menggunakan design sendiri atau menggunakan pekhidmatan pereka dari custom.my sendiri. Jadi bila korang dah merancang sesuatu majlis korang sudah boleh membuat keputusan sama ada korang nak serahkan kepada pihak custom.my untuk uruskan design dan printing manakala korang hanya tumpu kepada pengurusan majlis sahaja, mudah bukan?

Kelebihan Custom.my

Melihat kepada kehadiran banyak kedai pencetakan yang tumbah bagai cendawan selepas hujan pastinya menuntut kelebihan dan kelainan dalam perkhidmatan. Apakah yang membuatkan Custom.my lain daripada yang lain?

1. Pelbagai produk dengan lebih 200 jenis produk


Antara produk yang korang boleh tempah di custom.my

Print Baju - Tshirt/Polo/Jersey
Print Bag
Print Kain
Print Sticker/ Marketing Material
Print Aksesori seperti Apron, baju binatang peliharaan, selipar, sarung bekas tisu, tali kamera atau sarung bantal leher kereta.
Print Topi

2. Tiada Minimum Order

Pelanggan juga tidak terikat dengan pembelian minimum seperti kedai pencetakan lain, jadi jika korang menggunakan design sendiri pastinya ianya sangat eksklusif.


3. Proses yang cepat

Sebagai pelanggan pastinya mengharapkan produk yang ditempah akan siap pada tarikh yang diharapkan jadi bersama custom.my korang boleh bincang dan mereka akan usahakan yang terbaik untuk pelanggan mereka. Hanya dengan 4 langkah korang dah boleh tempah produk pilihan korang bersama custom.my





Kenapa perlu menempah dengan custom.my?

Rupa-rupanya pusat operasi Custom.my ini tidaklah jauh daripada kediaman Sha sendiri. Custom My Printing Sdn Bhd (1210459P) terletak di Ipoh, Perak, Malaysia. Ditubuhkan sejak 2014 adalah pakar reka design & percetakan pakaian. Mereka menyediakan khidmat percetakan pakaian custom made dengan teknologi DTG, Heatpress, Sublimation dan Silkscreen. Kepakaran mereka ialah menyediakan servis percetakan fesyen dan aksesori secara atas talian, tanpa minimum order.


Custom.my merupakan ahli Persatuan Hadiah dan Cenderamata Malaysia (MGPA). Mereka pernah mengambil bahagian di KL International Gifts Premium & Stationery Fair (KLIGP) 2016 di PWTC, Kuala Lumpur. Custom.my dipercayai di kalangan banyak syarikat korporat samada swasta atau kerajaan. Berikut adalah antara badan korporat yang telah menerima kerjasama daripada custom.my :

  • Universiti Teknologi Petronas (UTP)
  • Universiti Kuala Lumpu (UniKL)
  • Universiti Selangor (UNISEL)
  • CIMB Foundation
  • KPTM
  • iFlix

Design Dan Mencetak Baju Sendiri? Pilihlah Custom.my


Untuk lebih lanjut sama ada korang nak berhubung terus dengan custom.my atau korang boleh usha-usha di medium-medium media sosial yang mereka ada. Di sini korang boleh tengok contoh hasil sentuhan kreatif custom.my :

> Laman web : www.custom.my
> Facebook : custommalaysia
> Instagram : custom_my
> Twitter : custom_my


Bagi yang tinggal di Perak, jika korang lebih yakin untuk walk in korang boleh terus ke kedai fizikal mereka yang beralamat seperti di bawah :


Custom My Printing Sdn Bhd (1210459P)
No 46A, Hala Taman Meru II
Meru 2B 30020 Ipoh Perak
Lat Long : 4.661083, 101.067278

Dibuka pada setiap hari Isnin hingga Jumaat
Bermula jam 9 pagi hingga 6 petang


Jika korang mahu respon lebih cepat korang boleh terus menghubungi custom.my melalui Whatsapp 013-484 5800 atau hantar e-mail ke info@custom.my untuk sebarang tempahan atau pertanyaan lebih lanjut mengenai custom.my.

Post a Comment

3 Comments

  1. Macam menarik jer kan...nanti la nak skodeng lagi..rasa macam nak tempah t-shirt utk family...

    ReplyDelete
  2. wahhh menarik ni.nnti boleh tempah t-shirt utk my class mate

    ReplyDelete
  3. Menarik !! Ushar² juga ni hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi