Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Tanda-Tanda Badan Kekurangan Vitamin C | Atasi Dengan Kitsui Vitamin C

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua. Dalam jadual pemakanan kita seharian yang lengkap memerlukan buah dalam setiap hidangan. Tapi betul ke korang selalu ada stok buah di rumah? Sha pun jarang ada, kalau ada malas pulak nak kupas kulit la apa laaa. Ada tak yang sama dengan Sha kat sini? Kalau ada memang elok laa korang baca apa yang Sha nak sampaikan ini hingga habis. Sebabnya kita satu geng, jadi Sha nak kongsilah dengan korang.

Semakin kita meningkat usia, ada saja yang semakin kurang dalam badan kita. Jadi kita perlulah mengambil makanan tambahan sebagai sokongan dalam menjaga kesihatan dalaman dan luaran tubuh kita. Antara yang penting untuk tubuh adalah vitamin. Vitamin pula sumbernya banyak daripada buah-buahan, oleh itu kita disarankan untuk mengambil diet seimbang lengkap dengan buah.



Korang jangan risau, bagi mengelakkan badan kita kekurangan vitamin kita boleh cuba satu produk yang kaya dengan vitamin dan khasiat dari buah-buahan. Selain kurang makan buah-buahan, kurang bersenam juga boleh menyebabkan kita kekurangan vitamin. Tapi sebelum itu jom kita muhasabah diri dulu, adakah badan kita mempunyai tanda-tanda badan kurang vitamin C?


Tanda-Tanda Badan Kekurangan Vitamin C


Tubuh manusia tidak mampu menghasilkan vitamin C. Ia perlu dimasukkan ke dalam diet melalui pengambilan makanan yang kaya vitamin C. Oleh itu, jangan abaikan pengambilan Vitamin C jika tidak banyak tanda-tanda akan keluar akibat kekurangan Vitamin C.


Selain tanda-tanda di atas, kurang vitamin C juga mengganggu kita dari segi kesihatan lain. Hasil selidik diri sendiri dan pembacaan Sha, Sha mempunyai banyak tanda-tanda kurang Vitamin C. Antara yang Sha lalui adalah :

  • Mudah tertekan [Stress]
  • Tapak kaki makin keras
  • Mudah terkena selesema
  • Mudah demam dan senang terkena ulser.

Sekarang ini Sha sendiri mempunyai masalah kulit muka berjerawat dan betul! Sha memang mengabaikan diet pemakanan sejak akhir-akhir ini iaitu kurang mengambil diet seimbang terutamanya kurang makan buah. Jadi Sha telah mengambil keputusan untuk mencuba suplimen yang boleh membekalkan Vitamin C pada badan Sha. Sekarang Sha sedang mengamalkan Kitsui Vita C+ Shine daripada Kitsui.

Vitamin C Terbaik Dan Mudah Didapati


Apa yang menarik tentang Kitusi Vita C+ Shine ni? Untuk pengetahuan korang produk Kitsui Vita C+ Shine telah dihasilkan dengan formulasi dari Korea menggunakan teknologi dan buah dari Itali. Buah-buah yang digunakan juga sememangnya buah yang mempunyai vitamin C. Jom kita tengok apa bahan-bahan utama yang ada dalam Kitsui Vita C+ Shine ini.



Ramuan Dalam Kitsui Vita C+ Shine


Ramuan utama di dalam Kitsui C+ Shine adalah terdiri daripada gabungan nutrisi dari 6 jenis buah yang kaya dengan Vitamin C dan vitamin lain.




Selain enam jenis buah pembekal vitamin C di atas, Kitsui Vita C+ Shine juga mempunyai bahan-bahan utama lain yang memberi manfaat lain. Bahan-bahan lain di dalam Kitsui Vita C+ Shine adalah acacia gum, kalsium, zat besi, magnesium dan zink.



Kelebihan Kitsui Vita C+ Shine

  • Membantu menguatkan sistem imunisasi badan kita.
  • Bersifat Antioksidan yang tinggi bagi melindungi kulit kita daripada sinar UV dan UVB.
  • Mengurangkan risiko kulit berkedut, berjeragat dan sunburn.
  • Membantu gigi dan tulang kita menjadi lebih sihat dan kuat.
  • Membantu memelihara kesihatan mata atau penglihatan kita.
  • Sesuai diamalkan seisi keluarga.



Cara Pengambilan Kitsui vita C+ Shine


  • Korang hanya perlu campurkan 1 paket (15gram) ke dalam 150 ml air suam.
  • Kemudian goncang sehingga larut dan minum terus selepas siap goncang.
  • Seperti biasa,bila kita ambil suplimen sebegini kita perlulah rajin minum air yang secukupnya untuk mendapatkan hasil atau kesan yang terbaik
  • Korang disarankan mengambil 1 paket (sachet) sehari sama ada selepas sarapan atau sebelum tidur. Jangan lupa goncang sampai larut sebelum minum tau.
  • Yang penting jika korang ambil apa sahaja suplimen, jangan lupa untuk minum air kosong secukupnya. Pengambilan yang betul amatlah digalakkan bagi mendapatkan kesan yang baik.

Kenapa Perlu Memilih Kitsui Vita C+ Shine ?



Produk keluaran Kitsui ini telah diyakini dan diiktiraf. Paling utama produk Kitsui mempunyai sijil halal dan lulus ujian makmal. Jenama ini juga telah berada dipasaran melebihi 20 tahun.

Pengalaman Sendiri Sejak Mengamalkan Kitsui Vita C+ Shine

Wanita dan kecantikan tidak dapat dipisahkan. Walaupun Sha seorang yang tidak bermake up, tetapi kebersihan dan kecantikan kulit amatlah Sha titik beratkan. Memiliki kulit bersih, bebas jerawat, bebas jeragat dan pori besar adalah dambaan setiap wanita. Alhamdulillah sejak mengamalkan Kitsui Vita C+ Shine ini Sha perasan jerawat semakin berkurangan dan terasa lebih sihat. Sha mengambil suplimen ini setiap hari 1 sachet setiap malam sebelum tidur seperti yang disarankan oleh Kitsui.


Mungkin disebabkan kekurangan Vitamin C dan khasiat lain telah menyebabkan kebelakangan ini Sha menghadapi masalah jerawat luar biasa dari sebelum ini. Sebelum ini masalah jerawat timbul pada masa-masa tertentu sahaja, tetapi tidak untuk 2 bulan ini, jerawat menghantui dan tidak mahu hilang seperti biasa.


Perhatian !


Jika korang sedang menyusui bayi, sedang mengambil ubat, hamil atau kemungkinan hamil atau juga ada alahan, sila rujuk doktor atau penasihat perubatan korang sebelum mengambil sebarang makanan tambahan.


Untuk maklumat lebih lanjut korang boleh jenguk media sosial Kitsui yang mana barangan mereka mudah didapati. Tempat yang korang boleh dapatkan terus produk kitsui adalah di cawangan watsons berhampiran korang. Jika korang nak beli secara online juga boleh. Pastikan korang beli vitamin C secara online korang di laman sesawang rasmi seperti dibawah :

Instagram :

https://instagram.com/kitsuimalaysia

Facebook :

https://www.facebook.com/kitsuimalaysia/

Tik Tok :

https://vt.tiktok.com/ZSJefYjJy/

Shopee :

https://shopee.com.my/kitsui.my.hq?smtt=0.0.9

Website :

https://kitsui.com.my/

1

Apa lagi korang! Jom dapatkan vitamin C untuk kesihatan dan kecantikan dalaman kita sekarang. Sha pun berharap dapat teruskan mengamalkan Vitamin C bagi memastikan kesihatan dan kecantikan kulit terjaga.

Post a Comment

4 Comments

  1. vitC mmg important skrg ni, air kosong berliter pun tak membantu sngt dah

    ReplyDelete
  2. Nampak berseri muka cik mar. Kena cuba ni

    ReplyDelete
  3. vit c memang bagus untuk kulit dan bahagian dalaman badan kita.. Boleh cuba ni!

    ReplyDelete
  4. masalah penglihatan pun tanda2 kurang vitamin c erk.. alamak.. tapi skrg mmg makin teruk nih .

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi