Hot Posts

6/recent/ticker-posts

RAWATAN MATA ABANG ZARYTH

RAWATAN MATA ABANG ZARYTH | Lebih kurang jam 1.00 petang tadi Sha dan suami ke Hospital Pantai Putri Ipoh untuk temujanji berjumpa doktor yang akan menjalankan pembedahan ke atas Abang Zaryth pada 31 Julai 2017 (isnin) ini. Tujuan temujanji hari ini adalah untuk urusan GL bagi kemasukan Abang Zaryth ke wad pada esok hari 30 julai 2017 (ahad).

Hasil penerangan doktor petang tadi sedikit mengganggu Sha dan suami. Sebelum ini boleh dikatakan Abang Zaryth menjalani minor operation, tetapi kali ini doktor nyatakan ianya major operation. Ini adalah disebabkan proses melibatkan tulang dibahagian saluran yang tersumbat perlu dikikis sedikit untuk membuka ruang pada laluan air mata. Satu paip akan diletakkan selama 3 bulan pada saluran air mata Abang Zaryth, selepas 3 bulan paip berkenaan akan dikeluarkan semula.

Abang Zaryth sebenarnya sudah mula fobia nak ke hospital, petang tadi pun dia dah mula tanya dia nak kena cucuk ke. Adooiii....nak pujuk dia tu bukan senang, masuk wad semestinya kena cucuklah kat tangan macam selalu. Tu pun dah tak nak kawan dengan ibu..tak nak kawan dengan ayah sebab biarkan dia dicucuk. Tenaga budaknya pun boleh tahanlah jadi untuk proses untuk budak macam Abang Zaryth memang kena dipengsankanlah, dibius kalau tak memang tak duduk diamlah jawapannya.

Ibu harap ini rawatan terakhirlah untuk Abang Zaryth semoga anak ibu sihat sepenuhnya selepas ini. Tak sanggup dah tengok anak kena cucuk-cucuk ni, silap buat kena cucuk lagi darah pun keluar. Ibunya ni dahla mabuk darah, tak sampai hati lagi tu nak tengok darah anak sendiri.

Related image
sumber google

Saluran mata yang dikatakan tersumbat hasil CT Scan 2 minggu lepas boleh digambrkan dengan gambar diatas iaitu dikawasan berwarna hitam. Kalau sentuh bahagian tu memang terasa ketulan.

Kepada kawan-kawan yang membaca entry ini mohon doakan kesihatan Abang Zaryth yeaa..
Terima kasih banyak..😍😌😍😌

Post a Comment

9 Comments

Terima Kasih Daun Keladi