Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Memilih Movie Animation Park Studios Ipoh Perak Sebagai Salah Satu Lokasi Percutian Musim Cuti Sekolah Di Perak

Memilih Movie Animation Park Studios Ipoh Perak Sebagai Salah Satu Lokasi Percutian Musim Cuti Sekolah Di Perak | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. Sedar tak sedar dah dua minggu cuti sekolah berjalan, ibu-ibu dan ayah-ayah pasti merancang untuk membawa anak-anak bercuti ke suatu tempat yang dapat menghiburkan mereka. Yalah bukan selalu dapat bawa anak jalan selain cuti sekolah yang panjang seperti cuti sekolah hujung tahun. Alhamdulillah untuk cuti sekolah ini Sha berpeluang untuk bawa anak-anak bercuti walaupun tak jauh dari rumah dapat kami belum pernah sampai ke sini iaitu Movie Animation Park Studios atau Maps Ipoh ini. Sha bersama ke sini selepas daftar keluar daripada percutian penginapan mewah di The Cedar @Bidor Villa dan menikmati hidangan makan tengahari di McDonald's Meru Raya yang hanya terletak berhampiran Maps Ipoh.
 
Pintu masuk Movie Animation Park Studios ( MAPS Ipoh )

 
Kaunter pembelian tiket di pintu masuk MAPS Ipoh.

 
Team Hijau warna kegemaran Ibu...

 
Jika korang tak bawak stroller untuk anak-anak maklumlah ada yang berjalan jauh kadang tak bawak stroller kalau barang lain banyak kan jadi jang risau kerana Maps Ipoh menyediakan stroller kanak-kanak dalam dua 2 saiz.

 

Tok Aba Kokotiam
Tempat yang korang akan cari lepas penat meneroka Maps adalah tempat makan jadi kat sini ada beberapa kafe yang telah disediakan dengan beberapa tema iaitu dengan karakter Tok Aba yang ada di dalam kartun Boboiboy. Selain Kokotiam Tok Aba terdapat juga kafe lain seperti The pitstop Cafe, Starship restaurant Indoor & outdoor, Monkey Business Candy dan La Cremeria Cafe.

 
Center Stage
Sebaik sahaja Sha dan keluarga menapak ke dalam kami disambut dengan persemabahan tarian di Center Stage. Mungkin persembahan disini mengikut jadual dan setiap persembahan adalah berlainan kerana selain tarian korang juga dipersembahan dengan nyanyian juga sorakan.

Permainan Untuk Keluarga Di Movie Animation Park Studios Ipoh, Perak Malaysia.

Selepas menikmati persembahan di Center Stage, Sha dan keluarga berjalan ke Lakeside Zone untuk menikmati apa yang ada di sini. Pertama sekali Sha suami isteri bermain kereta langgar tapi tiba-tiba Adik nur buat hal menangis luar pagar tapi terpaksalah menghabiskan permainan. Nasiblah tak lama permainan ini jadi kami cepat-cepat keluar dapatkan Adik Nur bawa jalan-jalan ke zon lain.

Astroid Attack
Asteroid Attack adalah pelayaran angkasa. Tapi sayangnya Sha tak dapat mencubanya walaupun Abang Zaryth dah mula sporting nak menyertai permainan yang ada ini dsebabkan oleh ketidakcukupan ketinggian Abang Zaryth.

 
HyperSpin
Mencari keghairahan? Korang memilih berada di tempat yang betul. Sha sempat menaiki Thrill Rides bersama Abang Zaryth yang mana kanak-kanak setinggi Abang Zaryth lepas masuk itupun dengan mengambil kerusi yang berpasangan dengan penjaga.
 

Space X-Plorers
Melangkah ke Space X-Plorers yang berbentuk cakera dan diikat ke tempat duduk motosikal yang menghadap ke luar. Berpenghujung ke pemandangan panorama yang sengit ketika menuju angkasa sekali gus berputar. Memandangkan anak-anak kecil lagi kena lah bergilir dengan suami, tadi Sha dah naik Thrill Riders bersama Abang Zaryt jadi kali ini bagi peluang pada suami pulak naik tapi sorang-sorang sahaja sebab anak-anak tak lepas.

Permainan Yang Sesuai Untuk Kanak-Kanak Di MAPS IPOH

Mula-mula nak layan permainan di MAPS Ipoh ini Sha agak kecewa kerana kebanyakkan permainan anak-anak tak boleh masuk sebab tak cukup tinggi tapi rupanya ada bahagian untuk kanak-kanak seumur mereka masuk.
Coliseum Water Play
Nampak tak budak-budak berlari ?pancutan air keluar daripada mata-mata patung Rom kuno di Coliseum Water Garden ini. Biarkan anak-anak kecil bertarung dengan air mancur dan mengelak daripada terkena pemancut air yang mengejut. Ia menyeronokkan di bawah sinar matahari, tetapi bermain-main melalui pancutan air.

 
Fantasy Carousel
Antara permainan yang kanak-kanak seumur Abang Zaryth (6 tahun) dan Adik Nur (3tahun) boleh masuk iaitu Fantasy Carousel yang menyediakan replika haiwan yang boleh ditunggang dan berpusing. Jangan risau anak kecil ibu ayah boleh tolong pegangkan dan menjelajah bersama anak-anak.

  
Red Baron
Bersedia untuk berlepas! Pesawat penjelajah kecil dan ketika anak-anak terbang dan memandu pesawat mereka sendiri di Red Baron. Mereka akan menjadi tinggi dengan gembira kerana mereka bergerak melalui lalu lintas udara dan melambung di langit pada perjalanan menarik ini.

 Coral Kingdom
"Menyelam" ke dalam Playworld Kingdom of Coral Maps Ipoh yang menenangkan. Biarkan anak-anak bermain-main di celahan batu karang dengan makhluk laut dan teman-teman baru yang mengasyikkan ketika ibu bapa bersantai dan berehat di persisiran sambil memantau anak-anak itu melompat dan bermain ketika bersantai menikmati sejuk bagai angin lalu.



The Smurfs Partyland
Comelnya rumah The Smurfs Partyland, tengok tu laju Adik Nur masuk ke dalam ibu panggil pun dah tak dilayannya..huhuhu.. Kanak-kanak seumur Adik Nur 3 tahun ni memang sesuai masuk ke sini tapi perlu pandai menerokai sendiri didalamya kerana anak-anak sahaja boleh masuk
Stunt Legends Arena
Sayangnya tak dapat layan sampai malam jadi tak dapatlah Sha menonton dan mendengar ngauman enjin pertunjukan kereta stunt di dalamnya yang mana bermula pada pukul 8.00 malam kerana perlu keluar dan bersiap untuk ke Makan Malam Bersama Team Blogger Pantai Timur di Restoran Chinese Muslim Abdullah yang juga terletak tidak jauh dari Maps Ipoh ini.

Sebelum Sha ke bahagian mainan kanak-kanak ini Sha masuk ke Rumah Hantu Maps terlebih dahulu tapi Sha dan Adik Nur tak masuk kerana Adik Nur dah mula peluk Sha kuat dan muka nak menangis dah akhirnya suami dan Abang Zaryth sahaja yang masuk. Kesian betul dengan Abang Zaryth keluar dari rumah hantu menangis-nangis takut, agak lama juga baru dia berhenti menangis jadi maknanya memang menjadilah hantu-hantu kat dalam memainkan peranan mereka.

Sebenarnya banyak lagi tempat yang korang boleh terokai di Movie Animation Park Ipoh ini seperti Upside Down Pyramid, Zugo's Crystal Quest, The Edventures Hq Tree House dan Cave Of Wonders. Untuk lebih lanjut dan boleh tempah tiket secara online pun boleh di laman web rasmi Maps iaitu di http://www.mapsperak.com/.

Post a Comment

9 Comments

  1. Bestnyaaaa kalau dapat jalan2 ni.. Kalau zaza keje ambil gambo je haha.. Nak ajk sapa gi sini eh

    ReplyDelete
  2. dah gi... BEST....puashati! mcm2 ada

    ReplyDelete
  3. Bestnyaaaa dia dah sampai sini. Macam2 ada.

    ReplyDelete
  4. Mesti seronok tengok anak anak happy bermain kat sini kan cikmar

    ReplyDelete
  5. WOWW bestnyaaa! macam macam ada kat movie animation ni. budak2 dan bukan budak2 mesti seronok dan enjoy datang sini.

    ReplyDelete
  6. eh..menarik betul tempat ni.Warna warni tuu lah tarikan ..ni kalo selfie,okay sangat.Banyak port cantik

    ReplyDelete
  7. mesti mahal nak masukkan, kalau bawa RM180 cukup tak masuk untuk 4 orang

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi