Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Yayasan AEON Malaysia Mengadakan Program Mesra Deepavali Dengan Meraikan Golongan Kurang Bernasib Baik

Yayasan AEON Malaysia Mengadakan Program Mesra Deepavali Dengan Meraikan Golongan Kurang Bernasib Baik | Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Pada 15 Oktober 2022 (Sabtu) yang lepas Sha berpeluang hadir ke AEON Big Falim Ipoh untuk menyertai program AEON Mesra Deepavali yang dianjurkan oleh Yayasan AEON Malaysia (MAF). Diilhamkan untuk mendekati mereka yang memerlukan, Yayasan AEON Malaysia telah ditubuhkan pada 2004 oleh AEON, peruncit pertama di Malaysia yang memulakan yayasan amalnya sendiri. 

Sehingga kini, Yayasan AEON Malaysia telah menyumbang lebih RM14 juta dalam pelaksanaannya pelbagai program kelestarian komuniti. Yayasan AEON Malaysia ialah cabang tanggungjawab korporat Kumpulan AEON Malaysia.



Program AEON Mesra Deepavali Bersama Yayasan AEON Malaysia

Dalam acara ini MAF bekerjasama dengan dua organisasi iaitu Kuil Sree Muneeswarar dan Persatuan Wanita Perak untuk memilih 80 kanak-kanak daripada 30 isi rumah kurang berkemampuan sekitar Ipoh untuk membeli-belah sempena Deepavali di AEON BiG Falim.

Sha sempat menyertai anak-anak ini membeli belah yang mana untuk sesi ini setiap orang diberi RM200 untuk mendapatkan pakaian lengkap Deepavali, kasut dan aksesori lain. Aktiviti ini turut dibantu oleh sukarelawan dari AEON BiG Malaysia Sdn Bhd, AEON Credit Service Berhad, dan AEON CO. (M) BHD.

Selain membeli-belah pakaian Deepavali, setiap keluarga menerima 'Kotak AEON Bersamamu' yang mengandungi barangan runcit bernilai RM100 dengan tambahan RM200 'duit raya' untuk  persiapan perayaan mereka. Kanak-kanak itu menerima RM50 setiap seorang untuk wang saku mereka.

Acara itu juga dimeriahkan dengan pertandingan reka cipta 'kolam' Deepavali  yang disertai oleh kanak-kanak.

Dalam majlis ini juga dihadiri oleh Datin Noryahwati Mohd Noh yang merupakan Presiden MAF. Beliau turut berucap di dalam majlis berkenaan.

"Kami akan sentiasa memanjangkan menghulurkan tangan kepada mereka yang memerlukan sokongan, terutamanya kanak-kanak dan orang yang tidak bernasib baik keluarga, selaras dengan ikrar yayasan. 

Kami berbesar hati untuk bekerjasama dengan Kumpulan AEON untuk sukarelawan dan tempat untuk kanak-kanak membeli-belah kerana mereka menawarkan pilihan yang hebat untuk keperluan Deepavali.”


Majlis tersebut turut dihadiri oleh Keiji Ono, Naib Presiden Yayasan AEON Malaysia dan Pengarah Urusan AEON CO. (M) BHD.; Daisuke Maeda, Naib Presiden Malaysia Yayasan AEON dan Pengarah Urusan AEON Credit Service (M) Berhad dan Sheikh Farouk Sheikh Mohamed, Pengarah Urusan AEON BiG.


6 Cawangan AEON Terlibat Memberi Sumbangan

MAF telah menyumbang sehingga RM90,000 dalam bentuk sumbangan untuk AEON Mesra Deepavali ini. Selain AEON BiG Falim di Ipoh, program ini turut disertai lima cawangan AEON dan AEON BiG lain iaitu AEON Mall Taman Universiti, Johor; AEON Mall Bandar Sunway, Selangor; AEON Mall Taman Equine, Selangor; AEON BiG Midtown Falim, Perak; AEON BiG Subang Jaya, Selangor; AEON BiG Bukit Rimau, Selangor melibatkan 300 kanak-kanak secara keseluruhan.

Yayasan AEON Malaysia sentiasa berusaha untuk memberikan sokongan tertinggi mereka kepada inisiatif dan gerakan yang bermanfaat kepada masyarakat dan warganegara Malaysia. Program AEON Mesra  ini adalah selaras dengan usaha yayasan untuk menyokong Lestari Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Matlamat Pembangunan (UNSDG) yang selaras dengan SDG 16 – yang menggalakkan keamanan dan masyarakat inklusif untuk pembangunan mampan, menyediakan akses kepada keadilan untuk semua dan membina keberkesanan, bertanggungjawab dan inklusif di semua peringkat.

Ia berusaha untuk memberi bantuan kepada mereka yang tidak mempunyai akses kepada keperluan asas seperti pendidikan, tempat tinggal dan sokongan perubatan. Ia juga bertujuan untuk memberi bimbingan kepada yang generasi lebih muda dalam menangani cabaran sosial hari ini tanpa mengira kaum dan agama, dan untuk mengembangkan lagi potensi mereka untuk masa depan yang lebih bermakna.

AEON Group Malaysia

AEON Group Malaysia terdiri daripada lapan entiti terkenal iaitu AEON CO. (M) BHD., AEON BiG (M) Sdn Bhd, AEON Fantasy (M) Sdn Bhd, AEON Credit Service (M) Berhad, AEON TopValu (M) Sdn Bhd, AEON Global Supply Chain Sdn Bhd, AEON Delight Sdn Bhd dan Yayasan AEON Malaysia.

Operasi Kumpulan AEON Malaysia sangat pelbagai meliputi pasar raya besar, pasar raya dan jenama runcit pusat membeli-belah kepada perkhidmatan kewangan dan kredit. AEON Group Malaysia juga menawarkan perkhidmatan pengurusan kemudahan bersepadu, pengkomersilan swasta berkualiti tinggi jenama yang memberi tumpuan kepada produk dari Malaysia dan Jepun, pendidikan dan hiburan perkhidmatan untuk kanak-kanak dan keluarga serta pengurusan logistik dan rantaian bekalan khusus

Post a Comment

0 Comments