Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Rawatan Masalah Ekzema Di Klinik Dr Bazilah

Rawatan Untuk Masalah Ekzema Di Klinik Dr Bazilah | Assalamualaikum dan salam sejahtera semua.

Kuatnya seseorang yang menanggung masalah kulit iaitu ekzema ! Kuatnya ibu bapa yang mempunyai anak punya masalah ekzema! Itulah kata-kata yang Sha boleh labelkan kepada mereka diuji dengan masalah kulit sebegini.

Sha pernah mengikuti perkembangan seorang anak rakan sekolah Sha sendiri yang mana pada mulanya Sha agak pelik kenapa kulit anaknya nampak kemerahan dari kecil hingga berusia 6 tahun. Rupanya anak dia mengalami masalah ekzema.

Untuk bantu ibu bapa diluar sana yang sedang mencari rawatan ekzema Sha suka untuk kongsi satu klinik aesthetic atau klinik kulit iaitu Klinik Dr Bazilah.


Rawatan Untuk Masalah Ekzema Di Klinik Dr Bazilah


Klinik Dr Bazilah ini sebenarnya bermula di Bangi dan telah mengembangkan perkhidmatan mereka di dua lagi lokasi iaitu Shah Alam dan Kuala Lumpur. Jadi jika korang sedang mencari klinik aesthetic bangi atau klinik kulit bangi korang boleh ke Klinik Dr Bazilah di Bangi.


Bila sebut tentang klinik aesthetic Sha sebenarnya agak risau tentang keselamatan dan tahap keberkesanannya. Bukan apa, bila berkaitan dengan kulit wajah kita mahukan yang terbaik bukan? Tapi jangan risau Klinik Dr Bazilah adalah pengamal kesihatan yang bertauliah dan berlesen di bawah KKM.



Tapi sebelum itu jom kita kenali dahulu apa itu ekzema. Maklumlah takut kita tertukar dengan masalah kulit lain seperti ruam atau alahan.

Apakah itu Ekzema?

Ekzema merupakan keadaan radang pada kulit yang bersifat berair, bengkak, gatal dan ruam merah. Ekzema biasanya terjadi kepada bayi atau kanak-kanak tetapi ekzema dewasa juga ada. Ianya juga dikenali sebagai atopic dermatitis (kulit)


Selalunya ekzema terdapat di beberapa bahagian iaitu di muka, pergelangan tangan, di tengah siku dan juga lutut. Kulit yang terkena ekzema akan menjadi tebal dan berkerak pada fizikalnya. Kasihan kan bila melihat anak-anak atau orang kesayangan kita terkena ekzema ini? Pastinya tidak selesa.

Jadi korang boleh mula hubungi Klinik Dr Bazilah ini untuk temujanji atau ketahui lebih lanjut maklumat tentang perkhidmatan mereka. Yang mencari klinik kulit di Shah Alam, klinik kulit di Kajang bolehlah cuba pergi ke Klinik Dr Bazilah yang bukan sahaja merawat ekzema sahaja.


Punca Ekzema

Setiap kejadian atau masalah pastinya mempunyai punca atau asbab begitu juga dengan ekzema. Antara punca ekzema yang telah dikenalpasti adalah seperti berikut :


  • Keturunan.
  • Bukan sejenis alahan tetapi mempunyai pelbagai pencetus.
  • Boleh terjadi pada kulit yang kering, gatal dan sensitif pada kepanasan, kain berbulu dan permukaan yang kasar.
  • Ia juga boleh terjadi akibat perkara-perkara seperti berikut:-
    • Infeksi virus.
    • Bahan kimia atau perangsang seperti sabun, pembersih atau minyak wangi.
    • Lain lain jangkitan.

Patutlah pengidap ekzema ini perlu dijaga dan mempunyai pantang larang sendiri. Antara faktor pencetus yang perlu dijaga adalah dari segi pakaian dan bahan kimia yang biasa terdapat dalam rumah sendiri.


Pantang Larang Dalam Merawat Ekzema

Tidak lengkap rasanya jika Sha tak kongsi juga beberapa pantang larang dalam membantu mempercepatkan kepulihan kulit daripada masalah ekzema ini.

  • Letakkan anak di bilik yang selesa dan nyaman.
  • Elakkan mandi air panas atau suam.
  • Elakkan memakai baju berlapis-lapis.
  • Gunakan pakaian jenis kapas dan nipis.
  • Elakkan dari fabrik yang kasar.
  • Jangan gunakan sabun apabila mandi.
  • Gunakan krim pelembab selepas mengelap anak.
  • Awasi makanan yang menyebabkan alahan dan dapatkan nasihat doktor.
Jika dibaca daripada hasil perkongsian di laman sosial Klinik Dr Bazilah, mereka mengatakan makanan tidaklah menjadi pencetus secara langsung berbanding dengan keturunan atau genetik.




Rawatan Ekzema Di Klinik Dr Bazilah


Zaman sekarang sebenarnya agak mudah bagi kita untuk mendapatkan maklumat dan juga penyelesai kepada masalah. Untuk mendapatkan perkhidmatan rawatan masalah kulit juga seperti kita mahu mendapatkan perkhidmatan lain. Jika kita rajin buat survey, maka kita akan dapat maklumat dan keyakinan untuk menggunakan sesuatu perkhidmatan itu.



Oleh itu Sha kongsikan dengan korang cara korang boleh hubungi Klinik Kulit Dr Bazilah ini. Memang banyak perkongsian mereka dan mungkin akan menjawab persoalan korang selama ini. Nampaknya Klinik Dr Bazilah rajin buat promosi, menarik kan?

Korang boleh buat temujanji atau ada sebarang pertanyaan mengenai promosi atau rawatan, boleh DM/Call/Whatsapp Klinik Dr Bazilah :

Whatsapp :

+6019-6571563 atau terus klik pada pautan ini http://temujanjidrbazilah.wasap.my/


Website :

www.klinikdrbazilah.com


Facebook :

klinikdrbazilah


Instagram :

@klinikdrbazilah


Cawangan Klinik Dr Bazilah


Klinik Dr Bazilah, Bangi

C-10-G, Plaza Paragon Point, Jalan Medan Pusat Bandar 5, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, 

43650, Selangor Darul Ehsan.

Phone : 03-8922 9681 / 0111 590 5931


Klinik Dr Bazilah, Shah Alam

R-02-01, Emira, Jalan Akuatik A13/64A, Seksyen 13, Shah Alam, 40100, Selangor.

Phone : 03 5035 7359

https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-shah-alam


Klinik Dr Bazilah, Kuala Lumpur

(Klinik Kulit / Aesthetik / Rambut / Jerawat / Jeragat)

Unit A1-10, Level 1 Puncak Sentul, 8, Jalan Sentul Pasar, 51000 Kuala Lumpur.

Phone : 013 8177005

https://www.klinikdrbazilah.com/klinik-kulit-kuala-lumpur


Email : klinikdrbazilah@gmail.com


Waktu Operasi Klinik : 10.00 am – 6.00pm

Post a Comment

0 Comments