Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Jom Sokongan Beli Barangan Tempatan Di PG Mall

Jom Sokong Beli Barangan Tempatan Di PG Mall | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Rasanya belum terlambat untuk Sha ucapan Selamat Hari Merdeka dan Selamat Hari Malaysia yang bakal disambut pada 16 September 2020 nanti. Sejak terjadinya Covid 19 hingga kini ramai yang mengambil langkah membeli belah secara online. Sha sekarang pun sudah terbiasa untuk membeli secara atas talian maklumlah kena biasakan dengan norma baru kehidupan. Sejak Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ekonomi negara semakin jatuh dan kini sedang dalam pemulihan kembali. Kerajaan telah memperkenalkan program Pelan Jana Semula Ekonomi atau PENJANA untuk menjana kembali ekonomi negara, semoga dengan ini dapatlah memulihkan kembali kuasa ekonomi Malaysia. Kini, PG Mall telah bekerjasama dengan kerajaan Malaysia, PENJANA dan Malaysia Digital Economy Corporation (MDEC) untuk sama-sama meransang ekonomi negara dengan pembelian diatas talian. Jika kita mengikuti perkembangan semasa pendemik Covid-19 terkini, kes kian meningkat kembali dengan pelbagai kluster. Nampaknya pembelian secara atas talian masih relevan untuk diamalkan.


PG Mall Sebagai Pusat Beli Belah Anda

 

Rasanya ramai yang dah mula mengenali PG Mall yang mana PG Mall merupakan salah satu platform yang korang boleh berbelanja secara online. PG Mall sebenarnya sudah ada di Malaysia sejak tahun 2017 dan merupakan satu-satunya platform e-commerce tempatan di Malaysia. Kini PG Mall berada dalam raking ketiga e-commerce yang dipercayai dalam Iprice insight. Paling menarik di PG Mall adalah dengan pembayaran secara e-wallet dan pelbagai cara pembayaran iaitu perbankkan online seperti CIMB Clicks dan Maybank2u. Kemudahan ini amat memudahkan para pengguna untuk membuat pembayaran secara atas talian.

Baru-baru ini kerajaan telah memberi bantuan secara e-wallet iaitu melalui e-penjana. E-penjana ini pula boleh ditebus ke dalam e-wallet korang seperti aplikasi Touch 'n' Go e-wallet, Boost dan Grabpay. Sha dah tebus, korang dah tebus belum? Jangan terlepas peluang untuk tebus RM 50.00 e-wallet dan beli barang keperluan korang. Sha pun manfaat e-penjana ini dengan membeli keperluan harian rumah seperti makanan dan keperluan anak-anak. Lagi pula tempoh tebus dan guna e-penjana ini hanya dari 10 Ogos 2020 hingga 30 September 2020 jadi kena gunalah dengan sebaiknya.

 

Kempen Sokong Beli Barangan Tempatan

 

Bulan kemerdekaan negara baru sahaja berlalu, tetapi Hari Malaysia pula bakal menjelma dalam masa beberapa hari sahaja lagi pastinya hati rakyat Malaysia masih dalam aura semangat kenegaraan lagi bukan? Apakah yang korang lakukan untuk menunjukkan rasa sayang kepada negara kita? Ok di sini Sha ingin berkongsi salah satu cara kita dapat menterjemahkan kecintaan kepada negara iaitu dengan mengutamakan pembelian barangan tempatan. Dengan rasa bangga marilah kita bersama-sama menyokong barang tempatan dengan membeli barangan buatan dan keluaran negara kita Malaysia. Kalau korang nak tahu, kempen ini telah bermula sejak bulan Julai lepas sehinggalah bulan Disember 2020 nanti. Jom sematkan dalam hati kita #BarangBaikBarangKita.

 

Mahu sokong kempen ini? Korang boleh terus ke https://pgmall.my/proudly-local-campaign untuk tengok apa yang korang boleh dapatkan barangan buatan tempatan korang di PG Mall. Paling best kita boleh beli belah barangan penting seperti keperluan rumah di PG Mall.

 

Rebut Diskaun Bila Anda Berbelanja Menggunakan E-Penjana Di PG Mall

 

Tahukah korang e-penjana yang kita dapat bukan sahaja boleh digunakan di kedai-kedai sekeliling kita tetapi boleh digunakan di platform PG Mall. Berita baik untuk yang sudah ada aplikasi e-wallet di telefon pintar masing-masing kerana sekarang berlangsung tawaran diskaun bagi pengguna baru dan pengguna yang telah pernah menggunakan e-wallet. Bagi pengguna baru akan menikmati diskaun sebanyak RM 25.00 bagi pembelian minimum RM 80.00. Manakala bagi pembeli sedia ada boleh mendapat diskaun RM 20.00 jika berbelanja dengan pembelian minimum RM 100.00. Selain itu, PG Mall juga menawarkan percuma RM 8.00 untuk shipping fee dan juga baucer 50% diskaun eksklusif jika korang menyertai facebook live khas mereka.

By Malaysians, To Malaysians adalah slogan yang memang patut kita sokong sepenuhnya, jadi marilah sama-sama kita menyokong usahawan tempatan. Jom tengok di https://pgmall.my/shop-malaysia-online apakah yang menarik di sana. Terbaik bukan? Beli barangan tempatan dapatlah bantu penjual tempatan kita menjana ekonomi negara kembali.

 

Website: https://pgmall.my/?Source=Blogger&BloggerID=563

Facebook: www.facebook.com/PGMallMalaysia

Instagram: www.instagram.com/pgmall.my/

Post a Comment

3 Comments

  1. bling bling dalam peket parcel semuanya hehe

    ReplyDelete
  2. Marilah support our local.seller. boleh naikkan blk ekonomi negara.

    ReplyDelete
  3. Bila ada online shopping mcm nie makin senang nk beli barang.. tak perlu nk g mall sesak2 dgn org..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi