Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Dettol Perkenalkan Semula Produk Perlindungan Diri Daripada 100 Kuman Berbahaya Buat Isi Rumah Tersayang

Dettol Perkenalkan Semula Produk Perlindungan Diri Daripada 100 Kuman Berbahaya Buat Kegunaan Isi Rumah Tersayang | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua. Kesegaran sepanjang hari adalah sangat penting untuk keselesaan dalam menjalani aktiviti harian kita sekeluarga. Pemilihan gel mandian keluarga selalunya Sha yang memilih dan pastinya Sha akan memilih produk yang wangi tentunya dan dapat memberi perlindungan lebih lama terutamanya untuk anak-anak yang sentiasa aktif bergerak. Setiap ibu pastinya gembira melihat anak-anak membesar dengan sihat. Namun semakin anak-anak meningkat umur,ibu-ibu pasti akan bertambah risau kerana anak-anak mula menerokai dunia sekitar dan berdepan dengan risiko terdedah kepada pelbagai jenis kuman. Masalah kesihatan anak-anak kini kebanyakannya disebabkan oleh kuman yang berada di kawasan yang terdedah dan mudah mengjangkiti kanak-kanak. Sepanjang pengalaman Sha sendiri, Dettol adalah produk yang dipercayai dapat membantu dari segi perlindungan daripada pelbagai jenis kuman. Kali ini Sha nak kongsikan keluaran terbaru daripada Dettol iaitu Dettol Profresh yang dirumuskan untuk memberi perlindungan daripada bau badan selama 12 jam bagi memastikan kesegaran sepanjang hari, walaupun cuaca di Malaysia yang panas dan lembap.


Sejak dilancarkan lebih 80 tahun lalu, Dettol telah menjadi peneraju perlindungan daripada kuman dan juga menjadi teman setia para ibu seperti Sha yang mahu melindungi keluarga tersayang. Jenama yang komited untuk menambahbaik kesihatan keluarga menerusi kebersihan ini sentiasa memperbaharui penyelesaian untuk melawan kuman yang sering berevolusi dalam zaman ini. Komitmen ini meningkatkan lagi mutu dan keberkesanan produk bagi melindungi kesejahteraan pengguna. Tidak hairanlah kenapa Sha dan ibu-ibu lain di seluruh dunia membantu mengekalkan kebersihan diri dan seterusnya kesihatan kita tambah pula Dettol telah mengenalpasti dua keperluan utama dalam penjagaan diri iaitu "perlindungan bau" dan "perlindungan kulit".




“Kita mandi untuk membersihkan badan.Selain daripada keperluan asas ini, terdapat keperluan yang lebih versatil dan lebih mendalam yang sangat bergantung kepada gaya hidup sesebuah keluarga. Bagi keluarga Malaysia, keperluan mereka selalunya bergantung kepada dua keperluan: ‘perlindungan bau’ yang selalunya dikaitkan dengan kuman penyebab bau badan yang terdapat pada kulitdan perpeluhan sering berlaku dalam cuaca tropika yang panas, dan ‘perlindungan kulit’ yang mengekalkan kulit agar sentiasa sihat dan tidak kekeringan. Ini merupakan satu cabaran di negara ini disebabkan pendedahan kepada cahaya matahari dan kelembapan yangmenyebabkan habuk dan kuman melekat pada kulit. Produk pembersihan diri Dettol yang baharu dirumuskan untuk memberikan ‘perlindungan daripada 100 kuman bahaya’ bagi memenuhi kedua-dua keperluan ini. ‘ProFresh’ diperkembangkan untuk mengawal kuman penyebab bau dan memberikan perlindungan bau selama 12 jam, manakala ‘ProSkin’ memberi tumpuan kepada kulit yang sihat dengan menyediakan ciri pelembap selama lapan jam. Kedua-dua rangkaian ini telah diuji secara dermatologi dan terbukti sesuai untuk kegunaan harian keluarga,” jelas Kim Minyoung, Pengurus Pemasaran Dettol Malaysia dan Singapura.

Dr. Steven Chow,Pakar Perunding Dermatologi menjelaskan bahawa para ibu pada masa kini lebih berhati-hati tentang cara untuk mengekalkan kebersihan badan dan kesihatan kulit keluarga.

"Para ibu berasa gembira apabila melihat anak-anak mereka aktif dan menikmati masa yang menyeronokkan dengan bermain di luar. Namun pada masa yang sama mereka juga turut bimbang tentang kuman-kuman yang tidak kelihatan yang boleh melekatpada badan mereka. Bau badan mereka pula sukar digambarkan! Bayangkan anak-anak anda pulang daripada melakukan aktiviti fizikal di sekolah dan bau badan mereka apabila masuk ke dalam rumah.Produk pembersihan diri yang berkesan di bilik mandi adalah solusi untuk seluruh keluarga.Oleh sebab kulit anak-anak mudah terdedah kepada kebahayaan, penyelesaian yang telah diuji secara dermatologi amatlah penting" kata Dr. Steven.

Dr. Steven menjelaskan bahawa ramai orang mempunyai tanggapan yang salah bahawa peluh menyebabkan bau badan.

“Peluh sebenarnya tidak berbau. Kuman padapermukaan kulit bertindak balas kimia dengan peluh dan mengeluarkan sisa asid yang sebenarnya menjadi penyebab bau. Oleh itu penting untuk menghapuskan sumber kuman pada peluh dengan menggunakan produk khas dan bukannya menggunakan produk pembersihan biasa.Ini bukan sahaja memastikan anda dan keluarga berbau segar sepanjang hari, tetapi juga meningkatkan kesihatan secara keseluruhan,” tambahnya lagi.

Kekalkan tahap kebersihan keluarga dan lindungi mereka daripada kuman ketika mereka menjalani gaya hidup yang aktif dan sihat! Rangkaian pembersihan diri Dettol terdapat dalam lima varian yang menyegarkan; Cool, Lasting Fresh, Re-energize, Fresh, dan Skincare.

Produk ini dijual di pasar raya dan farmasi utama di seluruh negara pada harga yang sangat mampu milik dan berbaloi untuk kita dapatkan sebagai kegunaan harian keluarga tersayang.

RM6.90 untuk botol 250ml, RM12.46 untuk botol 500ml, RM20.25 untuk botol 950ml, dan RM15.67 untuk pek isi semula 900ml.


Tentang Dettol

Dettol telah menjadi jenama antiseptik yang dipercayai semenjak tahun 1932 dan merupakan jenama antiseptik yang terkenal di seluruh dunia dan juara kesihatan keluarga yang dipercayai. Produk-produk Dettol juga menawarkan kadar pembunuhan kuman yang tinggi dan disarankan oleh pakar kesihatan berdasarkan keberkesanannya yang terbukti dalam mengekalkan kesihatan keluarga. Jenama ini telah kekal kontemporari menerusi pelancaran produk-produk baru dan menawarkan para pengguna pelbagai jenis produk merangkumi pelbagai jenis kategori bagi melindungi mereka daripada kuman. Ini termasuklah gel mandian, sabun, pembasmi kuman, sabun pencuci tangan dan tisu basah anti-bakteria. Dettol merupakan jenama yang dipercayai oleh para ibu untuk melindungi keluarganya sepanjang hari.

Post a Comment

5 Comments

  1. Syok Dettol ni, dipercayai mampu membunuh kuman berbahaya..

    ReplyDelete
  2. dah banyak product dettol sekarangkan...rietta belum cuba product lain selain yang pekat dan perlu delute dalam air tu...

    ReplyDelete
  3. nak kena cari jugak ni, suka guna sbaun dettol!

    ReplyDelete
  4. Sabun dettol memang best, suka juga :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi