Friday, June 10, 2016

SUNTIKAN MMR PERTAMA ADIK

SUNTIKAN MMR PERTAMA ADIK | Cerita dah lama dah saja nak pacak sini. 1 Jun 2016 ( Rabu ) yang lepas Adik Fathia telah mendapat suntikan MMR pertamanya yang mana MMR [Measles,Mumps & Rubella] ini adalah vaksin untuk Campak,Beguk dan Rubella. Kebiasaanya suntikan ini diberi pada umur 1 tahun,tetapi kini bayi yang lahir selepas Jun 2015 perlu disuntik pada umur 9 bulan dan dos ke-2 pada umur 1 tahun.

Tak menangis langsung Adik Fathia ni,good.

Sekarang Adik Fathia sedang menunjukkan tanda-tanda meringankan badan dah pandai berdiri sendiri . Mungkin menyahut cabaran ibu untuk pandai berjalan pada hari raya nanti..hiihihi..tapi gigi satu pun belum tumbuh,biasa ke tu??

Hari ini Adik Fathia dah 289 hari lebih kurang 11 hari lagi akan cukup 10 bulan. Dah besar dah dia,tak lama lagi boleh buat kawan sembang dah..Mwaahhh..luv u anak.

8 comments:

  1. Tengok baby kena injek ngilu kan
    Kakak dulu anak-anak injek semua abg yg pegang tau Saly.
    Bagus Fathia ni tak menangis.. anak kakak dulu menjerit maacam kena apa sebab tu kakak ngilu - kesian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terbalik kak..ayhnya yg gerun nii...kita la yg kena pegang stp kli kena suntik..

      Delete
  2. Anak2 akk semua jenis lmbt jln tapi cpt tumbuh gigi..ni adik Fathia ni jenis cpt jln lmbt tumbuh gigilah ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu laa..abg dia 8 bulan dh ade gigi..jlnnye umo 1 thun 2 bulan..terbalik dh nii

      Delete
  3. alhamdulillah..taaatih..alololo...

    ReplyDelete
  4. bab suntikan baby mmg jue dah lupa.. nanti lepas bersalin bulan 10 kena baca balik.. heheh salam perkenalan dr mama jue... selamat berpuasa..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...