Hot Posts

6/recent/ticker-posts

5 Tempat Pizza Sedap Di Sekitar KL, Boleh Order Untuk Hari Istimewa

 5 Tempat Pizza Sedap Di Sekitar KL, Boleh Order Untuk Hari Istimewa 



Tiba hari raya, tak ada makanan di atas meja tidak akan sah kata orang lama. Tapi dalam keadaan pandemik sekarang ini, kita perlu bataskan pergerakan. Kunjung mengunjung itu hendaklah dikurangkan. Raya tetap raya, itu tanda kita sudah selamat jalani ibadah puasa selama sebulan tapi tak bermakna kita perlu abaikan keselamatan negara. 


Nak sambut raya tak bererti perlu lawat saudara mara, boleh saja raya dengan pasangan dan anak-anak di rumah. Lakukan pelbagai aktiviti yang sesuai. Sebagai contoh boleh pesan pizza dan nikmati bersama sebagai salah satu kenangan. Terdapat pelbagai pizza yang boleh dipesan secara online. 



1. La Risata Bar Pizzeria Ristorante


Dalam Bahasa Itali, La Risata bermaksud “ketawa” tetapi restoran ini dijamin tidak ada perkara yang lucu mengenai restoran ini. Restoran ini adalah salah satu restoran yang sememangnya mengetahui apa yang dilakukan oleh mereka. Dengan menghasilkan pelbagai jenis pasta dan salad, mereka dapat menarik perhatian ramai pelanggan. 


Biarkan mereka memikat rasa anda dengan rasa Itali yang enak semasa anda menikmati pizza tradisional yang dipanggang dengan api kayu. Anda disarankan untuk melihat dahulu menu yang disediakan oleh mereka dengan teliti sebelum membuat pesanan agar anda mendapat hidangan yang mengikut cita rasa anda. 



2. Bread Lounge


Pizza yang terdapat di Baz Lounge sememangnya berbeza walaupun sedikit daripada piza yang lain. Bentuknya tidak sebulat piza yang biasa kita lihat atau nikmati. Bahkan doh pizza mereka juga lain daripada yang lain. Apa yang mereka gunakan adalah doh yang dipanggang sehingga menjadi rangup namun kenyal.


Antara hidangan yang terkenal di Bread Lounge ini ialah Pizza Satay. Untuk hidangan ini, ia dilengkapi dengan kiub ayam yang diperap, sedikit keju, sos kacang, timun dan bawang. Hidangannya mungkin kelihatan agak sederhana, tetapi rasanya sungguh enak dan boleh membuatkan sesiapa yang mencubanya menjadi ketagihan untuk menikmatinya lagi. 




3. Mikey's New York Pizza


Pizza New York Original yang dihasilkan oleh Mikey adalah salah satu pizza dengan gaya New York yang betul-betul asli. Dengan diameter pai yang berukuran 18wh, ini adalah jamuan bagi kita orang Asia. Selain itu, terdapat pelbagai jenis topping untuk dipilih. 


Antara hidangan yang selalu menjadi pilihan ramai ialah Classic New York Pizza dan juga The Tony Soprano. Doh pizza yang dihasilkan oleh mereka bukan sahaja rangup dan tebal, tetapi juga mempunyai tarikannya yang tersendiri sewaktu digigit. 


Sos yang digunakan sebagai asasnya mempunyai rasa yang sangat unik dan juga diikuti dengan topping yang sesuai dengannya. Semua pizza yang terdapat di sini dihidangkan secara segar dan merupakan hidangan yang berpatutan dengan harganya. 




4. Real Food


Walaupun Real Food merupakan restoran yang menghidangkan makanan yang sihat dan organik, pizza vegetarian yang terdapat di sini sebenarnya cukup enak. Pizza yang dihiasi dengan sayur-sayuran segar seperti paprika hijau, cendawan, timun, tomato dan bawang di atas lapisan sos tomato yang dirempahkan dengan baik. 


Kerak yang dihasilkan sememangnya memuaskan. Dengan keraknya yang nipis dan rangup dan sedikit parsley cincang. Hidangan ini sungguh sihat dan sedap walaupun ianya adak ringkas. 




5. Kulcats Barrio


Pencinta pizza semestinya akan gembira apabila berada di restoran ini. Kulcats benar-benar mengambil hasil mereka dengan serius dan ingin para pelanggan mereka dapat menikmati setiap hidangan mereka. 


Dihiasi dengan bahan seperti zaitun hitam, cendawan, lada, daging lembu dan juga lapisan keju yang menyelerakan. Kerak yang nipis buatan tangan juga memberikan semua pizza mereka kerangupan dan tekstur yang anda inginkan.


Nak makan menu sedap bukannya susah, tak perlu susah payah masak. Servis pizza delivery daripada Foodpanda kan ada. Bila-bila masa boleh buat pesanan tak kira di negeri mana anda sedang berada. 


Credits image I16812 Flickr 



Nama Foodpanda sudah lama ada di Malaysia malah sudah mempunyai ramai pelanggan tetap yang suka dengan servis mereka. Saya sendiri salah seorang pengguna servis pesanan dan penghantaran makanan secara atas talian oleh Foodpanda.


Servis Foodpanda menawarkan banyak pilihan makanan dan harga yang ditawarkan juga masih di tahap berpatutan dengan pelbagai diskaun menarik dari masa ke semasa. 


Post a Comment

0 Comments