Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Gotong-Royong Mewangikan Rumah Ronald McDonald HUSM Bersama Team AFY haniff

Gotong-royong Mewangikan Rumah Ronald McDonald HUSM Bersama Team AFY haniff | Assalamualaikum dan salam sejahtera korang semua. Kebajikan membawa maksud yang sinonim dengan perbuatan yang mendatangkan kebaikan kepada orang lain. Untuk menyebarkan dan menyampaikan kebajikan adalah dalam pelbagai cara yang penting ianya boleh menyenangkan hati orang lain sekali gus mengurangkan beban orang lain sama ada dari segi fizikal atau mental. Gotong-royong adalah satu bentuk program yang biasa kita dengar bila kita berbuat kebajikan dan hari ini Sha nak kongsikan satu aktiviti gotong royong yang telah dilakukan oleh satu syarikat untuk menceriakan pesakit dan keluarga pesakit. Syarikat yang Sha maksudkan adalah AFY haniff Group (M) Sdn.Bhd yang telah menyumbangkan sebahagian rangkaian produk mereka untuk menabur bakti kepada insan yang memerlukan.

Produk Herba Organik Seperti Serai Wangi Adalah Keluaran AFY haniff Group (M) Sdn.Bhd



Perasan atau tidak produk AFY haniff ini sebenarnya sangat dikenali dengan produk organik seperti serai wangi dan dalam tak sedar Sha sendiri adalah pengguna produk syarikat ini sebenarnya. AFY haniff Group (M) Sdn. Bhd yang diasaskan dan diperbadankan di Malaysia pada tahun 2006 ini menyediakan detergen herba organik dan penghalau serangga yang mengandungi intipati serai. AFY haniff sangat terkenal dengan dengan formula organik yang dapat membantu menghalang kahadiran serangga. Maka tidak hairanlah hari ini, produk AFY haniff telah berjaya menembusi lebih daripada 2,000 pasar raya di Semenanjung Malaysia, Sabah, Sarawak, Brunei, Singapura dan Thailand.


Pelbagai produk daripada AFY haniff disediakan untuk mewangikan Rumah Ronald McDonald HUSM Kubang Kerian, Kelantan ini. Antara produk yang digunakan adalah seperti :

Pewangi Fabrik D'MENC AFY haniff
Sabun Pencuci Pinggan 40 DAYS AFY haniff
Pencuci tangan berbuih PLASH AFY haniff
Penghalau Serangga Secara Semulajadi SWIPEL AFY haniff

Semua produk ini biasanya Sha pernah dapatkan di cawangan Tesco berdekatan rumah, jadi tak ada masalah untuk dapatkannya kerana pasarannya meluas di seluruh negara.



Tujuan utama AFY haniff yang bertindak mewangikan Rumah Ronald McDonald HUSM Kubang Kerian, Kelantan ini adalah sebagai tanda simpati kepada para pesakit dan waris terdekat untuk bahagian Pediatrik di HUSM Kubang Kerian Kelantan. Kehadiran AFY haniff sedikit sebanyak dapatlah meringankan sedikit beban adik-adik pesakit dan keluarga mereka sepanjang mendapatkan rawatan di HUSM Kubang Kerian. Bagi yang pernah mengalami pengalaman anak sakit pastinya akan memahami situasi pesakit dan perasaan keluarga terdekat pesakit yang pastinya memberi kesan kepada mental dan perasaan mereka.

Aktiviti Gotong-royong Di Rumah Ronald McDonald HUSM Kubang Kerian Bersama AFY haniff


Syarikat AFY haniff telah mengadakan aktiviti gotong royong dalam agenda kebajikan mereka dengan mewangikan Rumah Ronald McDonald di HUSM Kubang Kerian. Aktiviti ini telah diadakan julung kalinya kerjasama di antara AFY haniff bersama team RMHC McDonald’s dengan dibantu oleh Bite Media Consultants selaku pembantu belakang tabir untuk sama-sama menjayakan program ini.


Pada 24 Sept 2019 yang lepas pasukan AFY haniff dan yang lain telah berkumpul pada jam 9.00 pagi untuk sesi pengenalan dan sedikit taklimat ringkas tentang tentative program yang bakal dijalankan pada hari itu.


Jam 9.30 pagi diadakan lawatan di sekitar Rumah Ronald McDonald. Bagi yang belum tahu Rumah Ronald McDonald adalah rumah untuk disewa oleh keluarga pesakit bersama pesakit yang menjalani rawatan di Unit Pediatrik HUSM Kubang Kerian dengan kadar sewaan RM 5.00 sehari. Rumah Ronald McDonald menyediakan pelbagai kemudahan seperti bilik tidur, pantri, dobi, taman permainan dan bilik interaktif.


Selepas lawatan lebih kurang jam 10.30 pagi pasukan AFY haniff bersama team Bite Media Consultants yang hadir terlebih dahulu keluar membeli belah barangan keperluan untuk kegunaan penghuni di Rumah Ronald McDonald, antara barangan di beli adalah seperti barangan elektrik, peralatan memasak, makanan kering dan juga makanan basah.


Apabila selesai aktiviti membeli belah lebih kurang jam 12.30 tengahari pasukan Team AFY haniff bersama yang lain melakukan aktiviti memasak bersama-sama untuk makan beramai-ramai. Bagi Sha aktiviti sebegini dapat mewujudkan rasa kekeluargaan dan rasa prihatin antara satu sama lain.


Pada jam 2.00 petang tibalah masanya membuat kerja-kerja mewangikan Rumah Ronald McDonald yang dijalankan dengan sepenuhnya menggunakan produk AFY haniff. Antara produk Afy Haniff yang digunakan adalah pencuci lantai AFY haniff, spray pewangi untuk fabrik seperti langsir dan sebagainya menggunakan guna pewangi fabrik AFY haniff, juga tidak ketinggalan selepas makan mereka cuci pinggan dengan pencuci pinggan AFY haniff. Nampaknya AFY haniff telah berkembang dengan baik bersama produk bumiputera yang memenuhi keperluan sesebuah rumah.kediaman, pejabat, masjid dan sebagainya.


Selain daripada aktiviti gotong-royong tersebut, pihak AFY haniff juga telah bermurah hati memberi sumbangan dalam bentuk barangan jenama AFY haniff kepada para penghuni yang ada di sana.


Pihak AFY haniff juga mengambil kesempatan untuk meyampaikan pemberian wang kepada salah seorang waris pesakit yang ada di Rumah Ronald McDonald HUSM Kubang Kerian. Semoga dengan segala usaha yang diadakan pada hari itu sedikit sebanyak dapat memberi kebaikan dan menyuntik kekuatan kepada pesakit dan keluarga mereka.


Pemberian wang secara ‘kilat’ turut diberikan pada salah seorang waris pesakit pediatrik di HUSM Kubang Kerian. Pemberian wang yang tidak seberapa ini di beri secara mengejut ‘on the spot’ kerana atas rasa sedih akan nasib keluarga ini. Anak kepada pakcik ini yang berusia hanya sebesar 5 tahun ini sedang terlantar di HUSM akibat kemalangan dilanggar oleh kereta. Kecederaan anak itu agak serius dan didoakan semoga anak kecil ini dapat kembali sihat dan pulang kembali bersama keluarga tersayang.

Pengguna Swipel Serai Wangi AFY haniff




Sha sebagai pengguna Swipel Serai Wangi sangat menyukai baunya yang wangi. Untuk menggunakannya juga mudah hanya perlu goncang dan sembur kemudian lap sehingga kering selepas dibiarkan selama beberapa saat. Kebiasaannya Sha gunakan Swipel selepas makan iaitu untuk mengelap meja makan dan mengelakkan serangga seperti semut, lalat dan lipas berkeliaran dikawasan tempat makan. Untuk pengetahuan korang juga, Swipel ini sesuai untuk disembur pada tumbuhan atau bunga dengan sukatan yang disarankan untuk menghalau serangga perosak. Selain itu korang boleh sahaja semburkan pada katil atau sofa bagi menghalau pepijat, jadi dengan kepelbagaian fungsi ini ianya sangat berbaloi untuk korang miliki Swipel dan produk AFY haniff yang lain.

Untuk maklumat lanjut dan ketahui produk-produk lain yang dimiliki oleh AFY haniff Group (M) Sdn.Bhd ini korang boleh layari laman-laman di bawah.



Post a Comment

2 Comments

  1. Aktiviti yang sangat bermakna dan murni

    ReplyDelete
  2. Marsha berkenan dengan pencuci pinggan AFY haniff. Nanti nak cari kat pasaraya

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi