Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Adakah Anda Mempunyai Masalah Jerawat Badan?| Ketahui Cara Atasi Masalah Jerawat Badan Di Renora Clinic

Adakah Anda Mempunyai Masalah Jerawat Badan ? | Ketahui Cara Atasi Masalah Jerawat Badan Di Renora Clinic


Kelakar rasanya bila teringat pertama kali Sha kenal jerawat badan. Bukan apa, suami Sha sendiri ada jerawat di badan. Apabila suami minta tolong picit memang Sha takut sebab ingatkan bisul. Walaupun tak banyak tapi Sha tahu ianya cukup mengganggu keselesaan tuan badan.


Sebenarnya tidak kira apa jenis jerawat ataupun masalah kulit lain memang boleh mengganggu emosi kita. Jadi kita perlu tahu apa punca, jenis kulit dan cara untuk mengatasinya. Bukan kulit wajah sahaja yang kita perlu ambil berat, tapi kulit badan pun penting ya.


Walaubagaimanapun korang bimbang, kali ini Sha nak kongsi dengan korang apa punca boleh timbulnya jerawat di badan kita dan cara macam mana korang boleh usahakan untuk baik pulih kembali keadaan kulit.



Punca Jerawat Badan


Banyak faktor yang menjadi penyebab pada jerawat badan ni, antaranya, haba, geseran, peluh, faktor genetik, kalenjar minyak yang terlalu aktif, rambut panjang, dan comedogenic iaitu kecenderungan bahan untuk menyumbat pori seperti pemakaian shampoo dan conditioner yang tidak dibersihkan dengan sempurna dan menyebabkan pori tersumbat.





Macam Sha sendiri Sha syak antara sebab jerawat naik adalah kalenjar minyak aktif terutamanya semasa hormon sedang bertukar. Contohnya ketika tempoh haid, memang kulit berminyak dan wajah mula ditumbuhi jerawat yang menjengkelkan. 




Terjadi kepada siapa


Kalau korang nak tahu, jerawat badan ni  50% terjadi pada mereka yang mempunyai jerawat pada wajah dan kebanyakannya dilihat pada lelaki berbanding wanita. Alamak, betul ke?




Pencegahan


Sebenarnya ada banyak cara yang korang boleh amalkan untuk mencegah jerawat badan. Antaranya ialah dengan menukar rutin harian iaitu :


Amalkan tabiat ini apabila bersenam atau ketika berpeluh


* Pakai pakaian senaman longgar yang diperbuat daripada kain kapas atau kain yang menyerap peluh.


* Mandi dan tukar baju secepat mungkin selepas bersenam atau melakukan aktiviti yang mengeluarkan peluh




* Gunakan sabun/gel mandian lembut yang bebas alkohol dan pewangi

* Gunakan ubat /krim jerawat yang diberikan oleh doktor



Nak lagi mudah dan semestinya berkesan bolehla berkunjung ke Renora Clinic yang menjadi pilihan ramai orang yang mempunyai masalah jerawat badan. Pastinya mereka menggunakan rawatan yang terkini dan selamat.


Bukan sahaja sudah berjaya merawat ramai pesakit yang mempunyai masalah jerawat di muka malah Renora Clinic juga telah berjaya merawat masalah jerawat badan yang menjadi masalah ramai.



Rawatan Jerawat Badan di Renora Clinic



Untuk membantu merawat jerawat badan, Renora Clinic yang menjalankan rawatan kulit di Kuala Lumpur ini melaksanakan beberapa kaedah iaitu seperti di bawah : 




-chemical peeling



-aqua peel




-rea oxy body facial

-oral antibiotic

-topical medication







Sekiranya anda mengalami masalah kulit seperti jerawat batu, jerawat pasir dan parut jerawat, dinasihatkan untuk mendapatkan rawatan yang sesuai melalui doktor yang bertauliah. Ini kerana, jenis rawatan perlu disesuaikan dengan keadaan kulit seseorang pesakit bagi mendapatkan kesan yang optimum.


Testimoni Rawatan Jerawat Di Renora Clinic




Klinik Perubatan Estetik Dan Kulit Berdaftar Dengan KKM


Renora Clinic merupakan sebuah klinik perubatan estetik dan kulit yang berdaftar dengan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM). Di sini, perkhidmatan rawatan kulit menjadi fokus dan kepakaran utama selain daripada rawatan penyakit-penyakit umum yang lain. Klinik ini telah memperoleh persijilan LCP bagi menjalankan rawatan perubatan estetik daripada KKM. 


Renora Clinic mempunyai 3 orang doktor yang sangat berpengalaman dalam diagnosis dan rawatan pelbagai jenis penyakit kulit, terutamanya jerawat. Setiap rawatan dijalankan oleh doktor perubatan estetik dengan  menggunakan kaedah yang telah terbukti berkesan secara klinikal. Peralatan dan ubat-ubatan yang digunakan dalam setiap rawatan pula adalah berdaftar dan ‘strictly medical grade’. 





Sekiranya anda mempunyai masalah jerawat, jeragat atau masalah kulit lain, cuba dapatkan rawatan di RENORA CLINIC , klinik kulit dan estetik yang menjadi pilihan ramai di kawasan sekitar Kuala Lumpur dan Selangor ni, bukan itu sahaja malah mereka juga sentiasa dikunjungi oleh ramai pesakit dari luar negeri seperti Pulau Pinang, Kedah dan juga Kuantan.


Anda semua perlu mendapatkan temujanji sebelum datang ke Renora Clinic, ini untuk mengelakkan waktu menunggu yang lama.  Boleh lawati  terus ke sosial media (FB dan IG) Renora Clinic atau boleh terus hubungi klinik yang beroperasi dari jam 10 pagi hingga 6 petang, seperti tertera dibawah :

                                      Whatsapp : 011 6098 8315 / Tel : 03-9172 7211

https://www.wasap.my/601160988315

                         Web : www.renoraclinic.com | FB : @renoraclinic | IG : @renora_clinic

                                                        Emel : inforenora@gmail.com


Renora Clinic Bandar Sri Permaisuri Cheras Kuala Lumpur


(Klinik Jerawat , Jeragat , Laser, Estetik & Kulit )


Alamat : R-UG-17, Kompleks Permasuri Q, Jalan Sri Permaisuri, Bandar Sri Permaisuri, 56000, Kuala Lumput

No Tel : 011 6098 8315

Website : www.renoraclinic.com


Berita baik untuk korang, Renora Clinic bakal di buka di di Bangi. Jadi buat korang yang mencari klinik kulit di Bangi boleh berkunjung di cawangan baru yang beroperasi di Bandar Baru Bangi bermula April 2023.







Post a Comment

0 Comments