Sunday, September 08, 2019

Menyambut Ulang Tahun Kerja Untuk Tahun Ke - 11


Menyambut Ulang Tahun Kerja Untuk Tahun Ke- 11 | Assalamualaikum dan salam sejahtera. 14 Ogos 2008 adalah hari lapor diri Sha dan memulakan perkhidmatan di dalam agensi sekarang. Saban tahun kami tidak melupakan tarikh yang dipateri dalam memberi khidmat dalam tugas yang diamanahkan. Tahun 2019 adalah tahun ke-11 kami berkhidmat, kebetulan 15 Ogos 2019 pejabat Sha mengadakan sedikit jamuan untuk doa selamat di atas beberapa rakan yang diuji kesihatan, kesejahteraan untuk rakan sekerja yang akan bersalin tak lama lagi dan secara umumnya kesihatan semua pegawai dan kakitangan. Sha dan rakan-rakan yang satu tarikh pengambilan berpakat untuk membeli sebiji kek sebagai simbolik sambutan hari kami. Walaupun ini adalah pejabat ketiga Sha dan mereka bukan satu pejabat pertama Sha tetapi kami tetap seangkatan.



Sebenarnya tak ada rancangan untuk beli kek, tapi saat-saat akhir Sha keluar beli jugak sebijik sebelum majlis bermula. Nasib baik ada Living Bread Bakery Seri Iskandar boleh terus pilih dan beli siap tulis-tulis sikit atas kek. Sejak terpikat dengan kek ini Sha beli kek untuk hari lahir Abang Zaryth dan Adik Nur pun di sini juga.

 

Muka punyalah seronok dapat potong kek. Tua dah weiiii... Nasib baik pilihan kek kali ini semua kawan-kawan suka iaitu Kek Coklat Mouise. Dulu masuk kerja bujang lagi sekarang anak pun dah ada 2 orang.

 

Haii..kami geng 1 batch... termasuklah suami ku kat belakang tuhh..ehehehe.. Kalau pejabat awal kerja Sha dulu 1 pengambilan seramai 12 orang dan merupakan pengambilan paling ramai semalaysia. Dulu semuanya masuk bujang-bujang semuanya sekarang semuanya sudah mempunyai keluarga sendiri. Marilah kita tua bersama-sama ya kawan-kawan.


Juadah pada hari itu adalah Nasi Beriyani Ayam dengan kari telur rebus dan papadom. Sup daging tu Sha dapat daripada Puan Leani sebab tegur dia punya status masak sup kegemaran Sha jadi dia bawakan untuk Sha sebekas, rezeki Sha hari itulah...Ahamdulillah.

Semoga kami dapat teruskan perkhidmatan sehingga akhirnya walaupun mungkin kerja seperti ini tak semua orang faham. Semoga kami kuat dalam menghadapi kerenah dalam dunia kerjaya kami.

Tak perasan entry ni dah taip awal tapi tak siapkan dan siarkan. Alang-alang dah buatkan Sha kongsikan jugaklah. Terima kasih sudi baca.

4 comments:

  1. Selamat ulang tahun akak. Tua apa. muka muda ja tu hehe semoga diberi kesihatan yg baik dan sentiasa gembira dengan pekerjaan. Semoga Allah redha.

    ReplyDelete
  2. selamat ulangtahun keje yg ke 11! =)
    semoga terus maju jaya..

    ReplyDelete
  3. Moga lebih bersemangat nak kerja lepas ni..

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

Follow Us @shalimarmohdyusof