Hot Posts

6/recent/ticker-posts

Bas Percuma Untuk Mahasiswa Terengganu Balik Kampung

12 Bas Percuma Untuk Mahasiswa Terengganu Balik Kampung | Assalamualaiku dan salam sejahtera. Alahaiii... agak lama tak kemaskini apa-apa, hari ini Sha hanya nak kongsikan sedikit info tentang balik raya nanti pada adik-adik mahasiawa negeri Terengganu.

Kerajaan negeri melalui Yayasan terengganu menyediakan sebanyak 12 buah bas secara percuma untuk membawa 480 mahasiswa Terengganu yang belajar di luar negeri Terengganu untuk pulang ke kampung halaman sempena menyambut Aidilfitri yang bakal tiba menerusi program Jom Balik Raya Aidilfitri Persatuab Mahasiswa Anak Terengganu.

Pegawai Perhubungan Persatuan Mahasiswa Anak Terengganu (Permata) mengatakan bahawa program "Tranung, Mu Tunggu Aku Balik" itu membantu mahasiswa dapat balik beraya bersama keluarga tersayang selain membantu mengurangkan beban kewangan. 12 bas berkenaan dijadual bertolak daripada lokasi yang ditetapkan pada 31 mei ini dan dijangka tiba di perkarangan Yayasan Terengganu pada awal pagi 1 Jun 2019.



Program yang diadakan sejak 7 tahun dulu adalah bertujuan untuk membantu mahasiswa yang tidak dapat balik beraya di kampung kerana kehabisan tiket bas. Bagi pelajar yang tinggal di 6 daerah iaitu Besut, Setiu, marang, Hulu Terengganu, Dungun dan kemaman, Yayasan terengganu akan menghantar mereka pulang ke daerah masing-masing dengan bas percuma juga.

Katanya makanan untuk bersahur juga disediakan sementara mereka pulang ke rumah masing-masing. Bersyukur punya pemimpin yang mengambil berat kekangan yang dihadapi sesetengah pelajar yang tidak semuanya berasal daripada keluarga senang.

Semoga adik-adik menghargai usaha ini dan belajar bersungguh-sungguh, jika suatu hari nanti jadi pemimpin ambillah contoh yang baik sebegini bukan hanya berjawatan gah tetapi tanggungjawab tiada.

Post a Comment

2 Comments

  1. wahhh bestnya... untungla anak2 terengganu yg belajar di luar terenganu time nk raya tak pyh pening2

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi