Kit Pembasmi Kuman Antabax Teman Kebersihan Anak Ke Sekolah - SHALIMAR YUSOF


Friday, January 25, 2019

Kit Pembasmi Kuman Antabax Teman Kebersihan Anak Ke Sekolah

Kit Pembasmi Kuman Antabax Teman Kebersihan Anak Ke Sekolah | Assalamualaikum, selamat sejahtera semua. Tahun ini adalah tahun peralihan Abang Zaryth daripada dunia pra sekolah kepada dunia sekolah rendah yang banyak perbezaan akan dihadapi oleh Abang Zaryth. Pada hari pertama persekolahan sudah nampak keterujaan Abang Zaryth berjumpa kembali kawan-kawan lama dari tadika kemudian pra sekolah dan sekarang sudah pun melangkah ke alam sekolah dengan lebih ramai kawan-kawan baru. Dalam keterujaan anak-anak Sha sangat risaukan kebersihan Abang Zaryth, tambah pula masa hari pertama ada kawan barunya tunjuk laku yang tak berapa baik dengan menyapu habuk lantai pada Abang Zaryth... aduhaii... geram juga Sha tengok tambah pula Abang Zaryth tak berapa sihat hari itu.







Pada tahun 2018, sebanyak 58,693 kes Penyakit Tangan Kaki dan Mulut (HFMD) telah dilaporkan sehingga 6 September 2018. Angka ini 127% lebih tinggi berbanding keseluruhan kes yang dilaporkan pada tahun 2017 dalam tempoh yang sama. Kalau nak tahu, dalam statistik itu Abang Zaryth dan Adik Nur mungkin adalah penyumbang kerana mereka pernah terkena HFMD pada tahun terbabit.


Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit menganggarkan 80 peratus daripada jangkitan infeksi melalui tangan. Maklumlah pada umur macam mereka, ada sahaja mahu disentuh dan rasai tambah pula ada sahaja benda dan perkara baru mereka kenali. Justeru, ibu-bapa perlu pastikan tangan sentiasa bersih supaya dapat mencegah penyakit berjangkit daripada merebak sekali gus risiko penyakit berjangkit seperti influenza, makanan beracun dan Penyakit Kaki, Tangan dan Mulut (HFMD) di kalangan murid dan keluarga mereka dapat dikurangkan. Kalau terkena memang kasihan pada anak-anak kerana memang tidak selesa.

Tetapi, sebagai ibu-bapa mustahil untuk selalu bersama anak-anak bagi menjaga kebersihan mereka dan harus mencari solusi bagi membantu kita mengurangkan risiko penyakit berjangkit. Air bersih juga tidak sentiasa ada untuk mereka membersihkan tangan terutama pada waktu rehat. Kini Sha tidak terlalu bimbang kerana Kit pembasmi kuman boleh membantu anak kita!

Kit Pembasmi Kuman Antabax, Rakan Kebersihan Anak Anda



Kebiasaanya Sha menggunakan mandian jenama Antabax, kini Sha bekalkan Abang Zaryth dengan Kit Pembasmi Kuman Antabax (Antabax Sanitizing Kit). Kit tersebut mengandungi Wipes Pembersih Antibakteria Antibakteria, Penyegar Tangan Segera dan Spray Tangan Sanitizer, yang mudah dimuatkan di dalam beg galas anak kita. Ianya padat dan mudah digunakan untuk situasi di sekolah dan dalam kelas jika air bersih mungkin tidak ada. Jangan risau mini paket ini ringan untuk dibawa.

Rangkaian produk pembersih Antabax boleh membantu membunuh 99.9% penyakit kuman. Ia juga diformulasi dengan vitamin untuk kulit dan Aloe Vera untuk memastikan kulit sentiasa sihat dan lembab. Sistem Perlindungan Derma yang mengandungi Serum Lembapan Mikro akan menjadikan tangan lebih lembut, licin dan segar. Diuji dengan dermatologi dan terbukti lembut terhadap kulit yang paling sensitif, pembersih rangkaian Antabax sesuai untuk digunakan setiap hari, walaupun oleh anak-anak kecil.

Menurut Pengurus Kanan Produk Jabatan Isi Rumah dan Penjagaan Peribadi, bahagian Pemasaran Lam Soon, Mandy Lee, penjagaan kebersihan tangan harus diamalkan sejak usia muda kerana ia akan menjadi satu tabiat yang baik dan diingati sehingga mereka membesar.


“Sebagai ibu, saya juga berasa bimbang anak-anak mendapat jangkitan di sekolah. Sebab itulah penting bagi ibu bapa mengajar anak kecil mengenai kebersihan tangan, bagaimana untuk membasuh tangan dengan betul dan bila hendak membasuh tangan yang kotor kerana ia merupakan cara paling mudah untuk penyakit berjangkit boleh merebak. Matlamat kami ialah untuk menjadikan penjagaan kebersihan yang baik satu amalan.”

“Dalam ketiadaan air bersih dan sabun, Kit Pembasmi Kuman Antabax boleh menjadi alternatif terbaik untuk membersihkan tangan dengan cepat dan mudah. Kit ini sangat berguna untuk membersihkan tangan dan permukaan seperti meja dan barangan peribadi. Di tahun yang baru ini, kami ingin mengingatkan tentang pentingnya mengamalkan tabiat membersihkan tangan untuk mengurangkan risiko dijangkiti penyakit berjangkit,” kata Lee.




Kit Pembasmi Kuman Antabax boleh didapati di farmasi-farmasi dan peruncit utama di seluruh negara. Untuk keselesaan anda, ia juga boleh dibeli menerusi e-stor Antabax di laman Lazada www.lazada.com.my/antabax .

Untuk menjadi sebahagian daripada komuniti Antabax dan mengikuti tip-tip kebersihan terbaik bagi menjalani gaya hidup yang sihat dengan penuh keyakinan, sila “Like” Facebook Antabax di www.facebook.com/NewAntabax atau ikuti Instagram rasmi Antabax di @antabax.

5 comments:

  1. Alahai comel sangat abang Zaryth ni pakai tie. Gigi mana gigi? hehe.. jaga kebersihan baik2 tau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. abg zaryth mengalami malang xberbau aunty..huhuhu..terpaksa cabut giginya

      Delete
  2. wahh, cutenyaa.. Kecik je paket die..

    ReplyDelete
  3. wow bestnya mmg confidence dgn antabax

    ReplyDelete
  4. Ana memang wajib pakaikam syafi sanitizer sebelum ke sek. Kita xtau apa yg dorang pegang kan kat sana.

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi