Hot Posts

6/recent/ticker-posts

CARA DAFTAR CIMB CLICKS



CARA DAFTAR CIMB CLICKS | Assalamualaikum semua. Mungkin semua orang sudah tahu tapi Sha nak kongsi juga cara daftar cimb clicks iaitu perbankan atas talian bagi pelanggan CIMB Bank Berhad. Sha sendiri boleh lupa cara nak daftarkan cimb clicks mak lepas buka akaun bank cimb untuk mak beberapa minggu lepas padahal selalu sahaja juga perkhidmatan cimb clicks ini. Maklumlah dah setting sekali duk ingat id dan password jela kan.

Langkah pertama korang kenalah ada akaun dengan cimb bank ini baru boleh ada cimb clicks kan. Buka akaun pun sekarang senang, bawa diri bawa kad pengenalan sahaja sudah boleh akaun bank individu tak perlu isi borang apa pun cuma jangan lupa ambil nombor giliran sudah. Bila nombor dipanggil korang akan ke meja khas bukan kaunter keluar masuk duit tu, lepas mengadap pegawai bank, jawab serba sedikit soalan mereka dan selesai tandatangan korang dah boleh guna kad atm tu, zaman sekarang tak ada buku akaun dah tapi macam arwah ayah Sha memang pakai buku akaun lagi sehingga akhir hayat dia. Lepas dapat kad tu korang boleh dah mula masukkan duit dalam akaun korang melalui mesin CDM.

Untuk memudahkan kebanyakkan urusan zaman sekarang ramai dah yang guna online banking. Korang jangan nampak nak beli belah atas talian sahaja bila dah ada online banking ni, korang boleh guna mudah untuk membayar bil-bil bulanan korang seperti bil elektrik, bil air dan bil astro. Selain itu kalau rasa perlu nak beli reload topup pun boleh dalam tu. 

Kali pertama mendaftar pastikan korang terus ke mesin ATM untuk setting nombor telefon terlebih dahulu. Lepas itu barulah korang boleh buka https://www.cimbclicks.com.my/ untuk daftarkan id dan password. Kali pertama korang buka cimb clicks tu korang kena ada nombor kad ATM dan no pin kad ATM anda tu. Jeng-jeng dah daftar jangan lupa id dan password pulak...

Post a Comment

2 Comments

  1. online banking memang memudahkan. lagi2 bila kita nk transfer duit . senang takyah beratur lama da kan cdm.

    ReplyDelete
  2. cimb click memang best dan mudah! the best banking online ever daripada bank-bank yang lain

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi