Thursday, August 10, 2017

HARI KHAMIS HARI SIHAT

HARI KHAMIS HARI SIHAT | Kenapa hari khamis je? hari lain tak sihat ke? hari lain sihat kalau diri sendiri buat jadual..hihihi.. Maksud Sha sihat disini ialah hari melakukan senaman dan bergerak aktif lebih daripada hari-hari lain. Tempat kerja Sha telah memilih hari khamis sebagai hari sukan dan riadah jadi kami akan berpakaian sukan untuk melakukan aktiviti seperti senaman, sukan atau gotong - royong.

Hari ini Khamis 10 Ogos 2017 kami telah memilih untuk melakukan senaman pagi di Tasik Universiti Teknologi Petronas (UTP) Tronoh, Perak. Bergerak dari pejabat pada jam 8.30 pagi dalam pukul 9.00 pagi kami mula buat regangan. Kali ini adalah kali pertama diketuai oleh pegawai baru yang merupakan bekas tentera laut dan pegawai kastam jadi sedikit disiplin laa..hihihi berbanding kalau buat sendiri-sendiri kan..


 

Bukan senang dapat keluar daripada pejabat untuk melakukan aktiviti macam ni biasanya gotong royong di pejabat sahaja atau main badminton kebiasaanya. Ini kali pertama dapat ke Tasik UTP beramai-ramai macam ni tu pun tak semua join kami disebabkan pelbagai komitmen tugas di pejabat. Macam ni memang biasanya on je kalau ada aktiviti macam ni sebab suka dan minat lagi pula kerja penting kat pejabat selesai dulu kan jadi bolehlah beriadah mengeluarkan peluh selain mengeratkan silaturrahim antara kami.

Kiranya tak sia-sia lah kan pengarah bagi peluang macam ni kecuali bila ada kerja rasmi perlulah berpakaian batik seperti biasa. Ada ruang dan peluang kita rebutlah yeaaa...bukan selalu sebenarnya dapat macam ni biasanya Sha perlu set masa awal datang ke pejabat untuk jogging 2 pusingan di Tasik UTP ini sebelum waktu bekerja.

Oklah, harapnya hidup sihat dapat diteruskan. Tambah pula trainer ni siap nyanyi sambil bersenam..😆 Sha ni manalah pandai nyanyi..lirik pun tak ingat sangat walaupun lagu tu hari-hari dengar....kih4

8 comments:

  1. Tempat kerja saya setiap hari jumaat petang hari aktiviti sihat

    ReplyDelete
  2. rindunya nak bersihat2 mcm dulu..main netball tpi team semua dh bubur...huhu

    ReplyDelete
  3. bestnya...dah lama tak beriadah macam ni...kena cari masa jugak lah

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...