Wednesday, August 09, 2017

BLENDER BUAH SIMPLE

BLENDER BUAH | Hasil menang Ramadhan raya blogger contest baru ni Sha tak tahu nak beli apa sebenarnya. Di rumah dah ada blender buah tapi nak yang lebih ringkas dan sesuai untuk buah-buahan lembut seperti buah tembikai yang mana Sha nak sepenuhnya isi tembikai bukan setakat air tapi seratnya sekali. Oleh yang demikian Sha telah memilih Shake N Take Blender 2 bottle sebagai salah satu pilihan kali ini.


Shake N Take Blender ini didatangkan dengan 2 botol berpengisar. Sha punya yang warna putih tuu manakala yang hijau untuk letak mak ayah kat kampung. Botol ini direka bentuk dengan bilah pengisar yang mudah menyediakan smoothies kegemaran anda sebaik sahaja ia selesai anda boleh menghirupnya secara terus daripada muncung botol yang sudah tersedia. Oleh itu anda boleh menjimatkan masa untuk terus bergerak ke destinasi selepas menyediakan smoothies buah anda.

Amat memudahkan. Jika korang sedang mengamalkan diet sihat ianya amat sesuai untuk dimiliki kerana ianya cepat dan mudah diguna pakai. Apa yang korang perlu lakukan hanyalah memasukkan buah yang diingini seperti tembikai yang sudah dipotong kemudian terus kisar. Apabila siap mengisar buah-buah dan bahan lain yang telah dikisar tadi anda boleh mengalihkannya ke bekas air lain atau jika sudah mencukupi satu botol itu korang boleh terus minum dari botol berkenaan. Botolnya juga mudah dicuci dan disimpan.

Untuk mengisar anda perlu pastikan kaki botol diletakkan betul pada tempatnya ini kerana ianya perlu terkena pada punat keselamatan yang ada pada bahagian sambungan motor dan botol. Sha perlu pegang kemas pada tapak botol untuk pengisar berfungsi. Jadi korang tak perlu risau bila korang pertama kali menggunakan blender ini korang dapati ianya tak berfungsi sebenarnya perlu usaha sikit.

Sha dah cuba kisar tembikai kat rumah memang menyenangkan dan amat disukai anak-anak. Adik Fathia kalau dapat buah tembikai memang akan basah lenjun la bajunya, kadang bersepah dilantai, dengan adanya blender ini Adik fathia dapat menikmati air buah segar terus dari botol tanpa menyepahkan lantai sekali gus membantu Sha menjimatkan tenaga untuk membersihkan lantai. Pendek kata memang berbaloi Sha memilih produk ini kali ini.


Tak caya tengok ni haa..



Terima Kasih Lazada.

5 comments:

  1. Alaaaa..ruginya x beli ni dulu...kat lazada murah gak kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh laa Kak SA..RM 42.90 termasuk pos..

      Delete
  2. mmg best shake n take nih, akak pun penah beli...

    kalau mcm tembikai mmg sesuai sgt, kalau buah lain mcm anggur tu pyh skit lah sbb banyak kulit dia... nk telan serat tu banyak sgt la pulak hehehhe

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...