Thursday, April 27, 2017

PERCUTIAN MENARIK DI TANJONG JARA RESORT, TERENGGANU


Jom Bercuti di Tanjong Jara Resort
TANJONG JARA RESORT | Hai semua! Wah..hari-hari ke depan ini banyak cuti umum bakal kita lalui. Bagaimana anda mengisi masa cuti yang ada? Kebanyakkan semestinya mengambil peluang untuk bercuti bersama keluarga tersayang kan. Kemana pula destinasi percutian anda yang seterusnya? Adakah anda seorang yang suka menikmati alam semulajadi yang segar jauh daripada hiruk piruk bandar dan masalah kerja yang tidak berkesudahan dan memerlukan rehat minda? Bersyukur kita kerana Negaraku Malaysia mempunyai senarai tempat percutian yang menarik untuk dikunjungi.
Bagi yang masih memikirkan lokasi percutian yang menarik dan menenangkan, apa kata anda berkunjung ke negeri kelahiran dan tempat Sha membesar iaitu Negeri Terengganu. Negeri Terengganu merupakan salah sebuah negeri yang terletak di sebelah pantai timur selain negeri Pahang dan juga Kelantan. Menitikberatkan kebudayaan dan kesenian, negeri ini sememangnya menawarkan pengalaman percutian yang tepat bagi mereka yang ingin melihat dan merasai sendiri gaya hidup masyarakat yang cukup harmoni. Selain itu, negeri ini juga kaya dengan pelbagai destinasi percutian dan lokasi yang menarik untuk dikunjungi. Bagi mereka yang ingin merasa pengalaman mencuba pelbagai makanan tradisional, anda boleh berkunjung ke gerai keropok yang merupakan ‘signature dish’ di sini. Sha berani jamin korang akan merasai kelainan dengan juadah negeri dan tertib orang sana. Tambahan lagi, negeri ini turut menawarkan banyak pulau-pulau yang indah seperti Pulau Bidong, Pulau Redang, Pulau Perhentian, Pulau Kapas dan banyak lagi.
Ok kat sini, Sha nak share sebuah lokasi hidden treasure kat Terengganu ni. Pasti korang jarang dengar pasal Tanjong Jara kan? Haaa, Tanjong Jara ni merupakan sebuah kawasan pesisir pantai yang terletak di daerah Dungun yang menawarkan percutian tepi pantai yang mendamaikan dan menenangkan kepada para pengunjung yang melawat ke sini. Jadi, bagi mereka yang nak bersantai di tepi pantai, Tanjong Jara adalah lokasi yang sememangnya sesuai bagi anda.
Apabila anda berkunjung kesini, pasti anda risau tentang penginapan bukan? Jangan risau kerana traveloka ada penyelesaiannya. Layari traveloka.com untuk mendapatkan pelbagai informasi tentang hotel-hotel menarik di sekitar kawasan ini. Pada entry kali ini, saya ingin berkongsi sebuah penginapan yang cukup best di sini iaitu Tanjong Jara Resort. Resort ini merupakan sebuah resort eksklusif, sesuai untuk mereka yang ingin bercuti dalam suasana mewah dan penuh privasi di pesisir pantai Tanjong Jara. Dengan mengekalkan reka bentuk tradisional diinspirasikan dari istana Melayu abad ke-17, resort ini disulami dengan sentuhan moden dan mewah yang cukup memukau. Tidak hairanlah rekaan resort ini pernah memenangi anugerah berprestij iaitu Aga Khan Award for Architecture. Bagi mereka yang menjejakkan kaki ke sini, Sha pasti korang akan terpegun.

Tanjong Jara Resort menawarkan enam pilihan bilik untuk dipilih oleh para tetamu. Bilik-bilik tersebut dinamakan bumbung room, bumbung sea view room, serambi room, serambi sea view room, anjung room dan anjung seafront room. Apa yang membezakan bilik-bilik ini adalah keluasan, reka bentuk, pemandangan yang ditawarkan serta kemudahan asas. Kalau korang ke sini, korang bilih memilih samada untuk menikmati pemandangan Laut China Selatan yang menyegarkan ataupun pemandangan taman berlandskap yang mandamaikan. Kesemua bilik-bilik mewah ini dilengkapi pelbagai kemudahan seperti meja menulis, peti keselamatan, beranda, mini bar dan banyak lagi. Satu lagi yang best pasal resort ni adalah keluasan bilik airnya yang dilengkapi bath tub yang cukup besar. Jadi, bolehlah korang berendam lama-lama kat dalam tu.  Dan apa yang paling penting pastinya kemudahan wifi. Resort ini menawarkan kemudahan wifi kepada para pengunjung untuk memastikan anda kekal berhubung. So, boleh la korang upload gambar percutian korang yang meletup tu kat social media.
Jom tengok bilik yang ada...kalau tak tertarik tak tahulah nak kata apa..

Anjung Room

Anjung Seafront Room

Serambi Room

Serambi Sea View Room

Bumbung Sea View Room

Bumbung Room
Pengalaman menjamu selera di resort ini juga amat menarik. Resort ini menawarkan empat pilihan restoran dan tempat makan menarik. Pertama ialah Restoran Di Atas Sungei yang terletak di kawasan yang dibina di atas sungai yang mengalir ke kawasan laut. Kawasan ini memang cantik dan akan memukau sesiapa saja yang berkunjung ke sana. Restoran ini menawarkan pilihan makanan asli Malaysia untuk sarapan dan makan malam.  Restoran kedua pula adalah Restoran Nelayan yang diinspirasikan dari sebuah restoran terkenal iaitu Fisherman’s Cove. Menawarkan pelbagai pilihan makanan asia dan barat untuk sarapan dan makan malam, restoran ini adalah pilihan tepat bagi mereka yang ingin merasa air tangan chef terkenal iaitu Chef Wai. Ketiga, terdapat juga restoran yang dinamakan teratai terrace. Restoran ini menawarkan hidangan makanan panggang dan nasi untuk makan tengahari, koktel untuk minum petang dan makan malam Disini, anda berpeluang untuk menikmati makanan sambal ditemani tayangan filem  di skrin besar. Akhir sekali, hotel ini turut menawarkan ‘private dining experiences’. Wahhh...anda semua mesti sedang berangan kan suasana romantika gitu. Bagi korang yang inginkan pengalaman romantik menjamu selera bersama yang tersayang, anda boleh memilih beberapa pakej yang disediakan pihak resort ini.
Jadi, mana satu yang anda ingin cuba? Jom tengok sedikit gambaran pilihan restoran dan tempat makan yang ada di sini. 
Di Atas Sungei

Nelayan
Teratai Terrace
Private Dining Experiences
 Korang jangan kata korang tak tertarik, tak tertawan dengan Tanjong Jara Resort ni selepas tengok gambar-gambar di atas. Nyamannn....
Secara keseluruhannya, pengalaman percutian di Tanjong Jara Resort ini pastinya tidak patut anda lepaskan. Jadi tunggu apa lagi, dapatkan package deal on Tanjong Jara Resort menerusi Traveloka.com hari ini juga! Jom pujuk orang tersayang menikmati saat yang nyaman di sana.

2 comments:

  1. Mewahnya penginapan dekat sini. Selamat ada traveloka kan. Boleh jimat byk.

    ReplyDelete
  2. Cntiknya ! menarik nie ..boleh la berangan2 dlu >.< salam terjah dari https://www.facebook.com/groups/kamisukaterjahblog/

    ReplyDelete

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...