Tuesday, March 29, 2016

RESEPI IKAN BAWAL EMAS BAKAR

RESEPI IKAN BAWAL EMAS BAKAR | Sebenarnya kelmarin adalah pertama kali Sha beli Ikan Bawal Emas, sebelum ini biasanya beli Ikan Bawal biasa. Memandangkan Ikan Bawal Emas lebih besar, berisi dan murah jadi Sha cuba beli dan cuba mencari dan bertanya kawan-kawan masak apa yang sedap,rata-rata mengatakan Ikan Bawal Emas Masak 3 Rasa dan Ikan Bawal Emas Masak Stim. Tapi akhirnya Sha memilih untuk buat Ikan Bawal Emas Bakar memandangkan sudah lama tidak makan ikan bakar.


BAHAN-BAHAN MASAK IKAN BAWAL EMAS BAKAR :

Ikan Bawal Emas
Cili Mesin
Bawang Besar*
Bawang Putih*
Halia*
{ bahan bertanda * dikisar}
Rempah Kari Ikan
Air Asam Jawa
Garam + Gula
Sedikit Minyak Masak Untuk Menumis
Daun Pisang 

CARA-CARA MEMASAK :

Ikan dibersihkan dan ditoskan
Tumis semua bahan kisar bersama cili mesin dan rempah kari hingga garing. Kemudian,masukkan air asam jawa, garam, gula secukup rasa.

Lapik 2-3 helai daun pisang, letakkan ikan yang digaul dengan separuh bahan yang telah ditumis tadi. Tutup ikan dengan daun pisang. Sha letak daun pisang tu dalam pemanggang ajaib yang mak hadiahkan je..bakar dalam tu je..
Bila ikan dah masak,alihkan ke dalam pinggan dan letak lebihan sambal tumis tadi di atas ikan.
Semalam Sha perah limau nipis atas ikan tu,bagi masam lagi..
Sha hidang Ikan Bawal Emas Bakar bersama Air Asam..

Kredit Kepada Blog Yg Menjadi Inspirasi Resepi Kali Ini :
memang sedap..


SEMOGA KAWAN-KAWAN ADA IDEA NAK MASAK HARI INI DAN ESOK..DAN ESOK YEAA..

Monday, March 28, 2016

IDEA KEMAS BARANG RUMAH

IDEA KEMAS BARANG RUMAH | Ada sesetengah boleh ikut dan tukar ni.
Tang gantung seluar tu yang susah sket..Plastik sampah pun skerang tak beli yang roll dah..susah sket nak ambil.









Nampaknya cangkuk "S' sangat berguna sekarang ini. Boleh beli banyak lagi laa..

Friday, March 25, 2016

KAMI JUAL KAIN CHIFFON LACE DIAMOND SAREE

KAMI JUAL KAIN CHIFFON LACE DIAMOND SAREE | Cantik sungguh!! Naik seri si pemakai. Jom tengok kain-kain ni,ada berkenan tak?kalau ada laju-laju PM kami di no Whatapps 017-9154696














Tak nak cakap banyak, nak sembang whatapps kami - 0179154696 no Sha.
Sha pun nak balik pujuk En.Suami belanja ni..

EHEKSS

Thursday, March 24, 2016

ADIK FATHIA 7 BULAN

ADIK FATHIA 7 BULAN | Apa yang Adik Fathia dah dapat setakat ini? Setakat Menyulur ke depan je.,.hihiihi......Angkat bontot macam nak merangkak...tapi tinggi sungguh angkat bontotnya,lepas tu hempas badan ke lantai. Macam bersenam dah Adik Fathia hari-hari.

Sha dengan anak perempuan Adik Fathia.
Lambatnya nak panjang sikit rambut adik ni,kalau tak dah boleh ikat buat tanduk comel-comel.
Anak perempuan saya memang muka serius sikit, gelak pun kedekut,tapi bila senyum kalah gula dan madu..manis sangat orangnya...Lebih aktif dan kuat daripada Abang Zaryth gayanya. Maklumlah,memang daripada dalam perut sampai keluar tak ada persekitaran yang memanjakan dia berlainan dengan abang,segalanya Alhamdulillah lebih lengkap. Tapi adik tetap anak manja ibu yang bakal jadi kawan dapur ibu..hihi..berangan dulu...

HAPPY 7 MONTHSSS ADIK FATHIA...

Tuesday, March 22, 2016

COOLER PACK

COOLER PACK | Sha nak jual Cooler Pack ni,tidak pernah guna kerana tidak meneruskan penyimpanan susu ibu untuk Adik Fathia. Sudah beberapa bulan letak di dalam iklan mudah.my tapi tak ada yang berminat. Jadi Sha nak cuba nasib kat sini pulak.

Harga Beli : RM17.90 /pek
Harga Nak Jual Balik : RM 40 / 2 pek termasuk kos pos

Malas dah nak simpan lama-lama, tak ada tempat nak simpan.
Kalau ada yang berminat sila hubungi Sha yea.

TERIMA KASIH ATAS BACAAN ANDA DIIKLAN INI..
Heeeeee...

TIPS JIMAT SELEPAS DAPATKAN GAJET IDAMAN

TIPS JIMAT SELEPAS DAPATKAN GAJET IDAMAN | Wujud orang yang sukakan gajet-gajet canggih dan terkini tetapi harga adalah melebihi pendapatan bulanan. Ada sesetengah orang biar papa asalkan bergaya.



Tetapi jangan risau terdapat beberapa tips untuk mengelakkan anda kopak selepas memiliki gajet idaman . Tak salah berbelanja asalkan ianya berbaloi dengan fungsi dan kemudahan yang anda dapat. Bukan selalu kan dapat beli barang mahal-mahal,gajet jelaa. Tips ini sangat berguna untuk untuk yang bergelar pelajar juga.

ENJOY..!!

DISEBALIK TABIR

DISEBALIK TABIR PENGGAMBARAN | Sungguh kreatif dan kagum. Rupanya tempat dan suasana yang kita tengok dalam filem tu kebanyakkan hanyalah khayalan sahaja. Antara teknik yang diguna pakai adalah seperti gambar-gambar dibawah rupanya :




























Zaman serba canggih ini,berlakon peluk harimau pun tak pelik dah sebab tak perlu pun peluk harimau sebenar.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...