Wednesday, May 07, 2014

BUKIT KLEDANG IPOH

Assalamualaikum
Pagi ini....ambe berpeluang mendaki Bukit Kledang,Ipoh Perak yang terletak di Menglembu.
Bukit Kledang berketinggian 800m (2640 kaki )

Laluan ke puncak terdiri daripada beberapa trek dalam hutan, termasuk jalan berturap. Empat laluan mendaki yang paling menonjol adalah 4-2 (satu jam), 4-3 (1 ½ jam), 4-9 (2 jam) dan RTM (4 jam). Penduduk tempatan mesra dengan panggilan merujuk kepada jejak yang paling lama sebagai RTM kerana ia berakhir di sebuah menara penyiaran, terletak di atas Bukit Kledang.

Jadinyaa,,trip bersama teman sepejabat dan anak-anak buah ini amat membantu ambe dalam proses diet....AHAHA


 Ni kira kat puncak laaa...paling tinggi ambe naik tuk hari ini


Kat atas tu ada taman taw,,,,


Anak buah duk depan.....puan2 sume ikut belakang jerkkk


Sementara rakan2 lain naik...bergambar sini dulu,,ingat nak stop....tapi naik lagi..


Emy posing..hehehe


 


Dalam perjalanan naik..anda boleh bergym kejappp..


Sejuk mata...

Dalam pukul 10 pagi kami naik...lupa pulak nak tgk jam...hui3
Yang penting masa kat puncak 10.48pagi...
Tu pun sebab tengok whatapps hubby gitau ambe dah sampai puncak tuu..

6 comments:

  1. pemandangan dia cantik betul kan?.. hihi.. suka sangat kalau dapat pergi

    ReplyDelete
  2. cantik pemandangannya Sha..kak ana bab mendaki2 ni memang dah tak daya dah rasanya..faktor usia lah tu ye..hehe..

    ReplyDelete
  3. @Liza Licha

    Tu laaa...sebelum ni asyik hbby je naik ngn ank2 buah dia...smlm peluang sha....dh kenal..mcm nak g lagi...

    ReplyDelete
  4. @anajingga

    Huhu..boleh kot k.ana...g ngn fmly..smbil2 jln..gelak2..dh smpai atas...tp sha 3thun dh xmndaki...semput betoii smlm...

    ReplyDelete
  5. Wahh best best! Nanti nak pergi, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tinggal mana?best laa beriadah dgn suasana sejuk cmni ...

      Delete

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...