Tuesday, September 24, 2013

SYUKUR DENGAN REZEKI ALLAH S.W.T

Alhamdulillah....
Setelah lama berangan-angan nak sambut hari lahir anak jatang ambe di taman akhirnya dapat direalitikan...walaupun lewat dari tarikh sebenar.....dan walaupun simple sesangat....hati ambe senang melihat suami & anak happy.... Lahirnya 5 September ...meraikan pada 22 September....jauh x..jauh x?heeee....apa pon ambe sesangat seronok melepak macam tu...


Comel tak kek pilihan ambe tuu?heeee...I like sebab simple...dan yang tu je pun menampakkan kesesuaian dengan majlis lepak kami ini....rasa pun buleh tahan sedap.....
 


Tengok laa rupa tuan punya majlis neh....dah comot-comot main pinggan bekas kek...huhuuh....wajah inilah yang membuat ambe geram hari-hari.....menceriakan ibu dan ayah...
 
 
Ambil gambar mesti nak tengok ke lain..puas achik nya duk manggil....
Makin tembam dh pipinya....
 
 

 
 
 
 
Our Anok JatanG
Mohamad
Zaryth Ikhwan
My SuaMi
My Self
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni antara tetamu kami....hanya adik beradik Suami.....dan kawan baiknya.....
Terima Kasih atas kehadiran kamu semua yang memeriahkan .....
 
 

Tunggu tahun depan pulak ye sayang,,,,masa tu sayang besar dah dari sekarang,,,,,
Ibu ❤ Zaryth ❤ Ayah
 


Thursday, September 05, 2013

SELAMAT HARI LAHIR KE -1 BUAH HATIKU

Alhamdulillah....Hari ini 05 September 2013...
Jika tahun lepas...pada tarikh ini...pada saat ini...Ambe berada dalam bilik bersalin...
Yea,,,sejak pukul 10 pagi lagi..selepas " cuci perut " setelah bukaan jalan 4 cm katanya doktor...
Dengan tenang menyiapkan apa yang patut di bawa ke bilik bersalin...
Mungkin Rahmat Allah pada setiap Ibu...Semuanya dalam keadaan tenang..kecuali...sakit saat melahirkan seorang nyawa baru ke dunia ini..huhuh..
Selepas air ketuban di pecahkan.... Suami sentiasa ada di sisi menemani saat kelahiran Mohamad Zaryth Ikhwan Bin Mohd Aidy.... Ya...Sehingga detik 6.05 petang...Terima Kasih Sayang...Alhamdulillah...Syukur...
Akhirnya Ini laa Zuriat kami...selepas berhempas pulas sakit..
 
 
Mohamad Zaryth Ikhwan Bin Mohd Aidy
Lahir Di Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian...
Sebab apa kena lahir kat sana sebab sudah lebih due yang sepatutnya iaitu pada 26 Ogos 2012...
Jadinya Ambe dirujuk ke HUSM...
Alhamdulillah...memang masanya pada 5 September 2012..jadinya...tidak perlu la ambe dipaksa untuk melahirkan..
Tapi lepas lahir Zaryth kena tahan wad NICU 3 hari tau..untuk pemantauan...Terlebih terkurang gula dalam darah...kena duk wad la untuk masukkan antibiotic....Kuning tahap rendah...bagi susu badan je.
 
Selepas 1 tahun...Ini laaa buah hati kami...
Heehehe...
Alhamdulillah..kena cucuk kat bahu tadi xnangis pom...
sudah berat 9.1kg
Tinggi 74cm....


Tuesday, September 03, 2013

ULANG TAHUN PERNIKAHAN KE-2

Alhamdulillah...
Bersyukur ke hadrat Ilahi...Ambe masih diberi peluang untuk menumpang dimuka bumi ini...
Bangun dari tidur yang lena....mencapai talipon mengucapkan salam dan ucapan selamat pagi...Tidak lupa Ucapan SELAMAT ULANG TAHUN KE-2 SAYANG,,...
Ya...hari ini...jika berada pada tahun 2011...Kami Diijabkabulkan ...mematri janji di Rumah Allah...
Masjid Hadhari Jerteh...
 
 
Alhamdulillah dengan kurniaan Allah S.W.T...Seorang Suami yang bertanggungjawap....sentiasa berusaha untuk membahagiakan Ambe sebagai seorang Isteri...
 
p/s : 2.9.2013 Ambe jatuh cinta ..jatuh hati....bagai Allah S.w.T menitikkan 1 rasa yang sangat bahagia dalam hati...Hati Ambe bunga-bunga masa tuuuuu...Tapi tak pe...HALAL....heheheh....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...