Thursday, August 29, 2013

HIAS BILIK TIDUR ANAK

Alhamdulillah....
Petang ni dapat lagi ambe mencoret sesuatu ...... Tapi sebelum itu ambe nak kongsi cite sikit.,,,
Bukan gossip tauuuu..huhuhu...
( Pagi tadi ambe pandang sekejap ke belakang...membaca balik hasil tulisan ambe dari mula sign up blog neh.... banyak jugak hasil nukilan ambe ni mengingatkan ambe hal-hal yang makin luput dalam kotak fikiran...Padahal dulu buat sesaje je....1st post pon lirik lagu...ahahhaha.....
Ermm....berguna jugak ada blog ni erkk....) Ok..tu jew....Terima kasih sebab membaca sedikit coretan di atas...
Sekarang kita berbalik kepada tajuk ambe seperti di atas...
Ambe nak kongsi sikit la pasal sediakan bilik untuk anak ni...
Ambe pun sedang cuba latih diri sendiri....bilik anak tu tak digunakan oleh tuan punya lagi...tapi semua perabot dah ada...jadinya bilik tu ambe jadikan mangsa....kalau tak sempat lipat kain...bakul kain tu alamatnya..ada dalam bilik anak laaa....sekarang ambe duk latih diri supaya lipat kain siap-siap...tak perlu la kacau bilik anak tu...heeeeee.....
Untuk bilik anak ni ada beberapa perkara perlu dititik beratkan seperti :

Reka Letak Perabot :

Penting untuk ada ruang bermain & membaca....

Perabot :

Perabot sesuai dengan usia, seperti meja belajar...macam anak ambe dia baby lagi....beli huruf-huruf besar biar dia biasa nampak huruf tu...sambil boleh ajar dia sikit-sikit. Penting jugak sediakan perabot yang selamat okeh...

Kemasan Lantai :

Kanak-kanak kerap membuat kotor, jadinya warna bernada gelap sesuai lah untuk meyembunyikan kotoran yang mudah terjadi....Tapi kalau kotor sangat tak kan tak nak cuci kan...ihiksss...

Bekas Simpan Alat Mainan :

Ini untuk elakkan alat mainan bersepah...Biar bekas tu mudah dicari oleh anak....Macam anak ambe skang ni guna bekas gambar doraemon......heee..barang dia banyak warna biru.....( termasuk paip air dalam bilik air dia ...Hik3 )

Katil :

Biar sesuai dengan anak. Tapi katil tanpa bentuk macam-macam skang ni,,,sebenarnya lebih jimat sebab boleh digunakan walaupun usia anak sudah meningkat....
Katil anak lebih kurang cam ni laa...tak ada la nak ikut tema...bentuk kereta ke bentuk apa tu,,,,

 
Ok laa..tu je nak kongsi setakat ni,,,
Apa pun ambe sebagai ibu..suka bilik anak yang simple...
Senang mata sikit,,,huhu...
 
Sekian...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih Daun Keladi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...