Sunday, December 19, 2010

19 DISEMBER 2010

Assalamualaikum para blogger,,,,,,
aaaiii...dh bape ari xupdate blog neeehh,,,sibuk ajew...hu3
Pas blik menemani yang tersayang menyopingkn diri 4hari ni,,,,10-13 dis 2010
esok terus masuk opis...siap tuk g kursus team building 3hari 2mlm,,,,15-17 dis 2010
Aihh...blik krsus ni mang nk tido ajeww...mana xnyee...tido xcukup...
Tp i like laa dis krsus...wlupon xcukup tido,lasak...fuhhh...ok ajeww...dr duk dengar ceramah memanjang...baik la krsus cmni...sentiasa bergerak aktif..xsempat nye nk angguk2 kepala...
Ni la kli pertama sakura jalan dalam hutan sorang2..hu3....takut mang takut..tp redah ajew...Alhamdulillah..semuanya selamat mengharungi cabaran itu dari pukul 3pagi hingga 6pagi...
Daripada kursus ni leh la membentuk semangat muafakat sesama kakitangan..
Tahun depan nk join lg ke??hu3....nak ke tak nak??ngeeee
Oklaaa...setakat ni la dulu erk....sakura nk g buat keje...keje dh berlambak..
Almaklumlah....seminggu x masuk ofisss...ngeeee...

Friday, December 10, 2010

10 Disember 2010

Salam kwn2.....

Sekarang ni kite ada kt ipoh perak.....semalam naik bas...kul 2310....smpi sini kul 0425 pg td....huh...sakit kpla...Hu3....smpai2.....dydy amik.....tp tgesa2 plk dia cari petronas.....sakit peyott...ngeeee...
Kite daa lapaaarr...G mamak....mkn maggi goreng......dydy??pas mkn...terus masuk toilet lg.....2laaa..sape suh mkn pedas2..ngee..
Ok..skg..masa cri hotel plk.....adess...hotel yg biasa kite duk dh penuh...de deluxe jer....xpdn lor nk tido sowg2....Xpe....tq...G hotel 1 lg.....alahai.....mahai la plk....balik hotel mula2 td laaaa....peyot ku da xtahan...nk toilet!!!...kui3.....lmbtnye dydy g check in....:(
Yahoooo!!!.....Siap check in...terus naik atas....xsabor nk jumpa mr.tan....
Alhamdulillah.....lega asernyeeee...
ehhehehe...skg ni duk ngadap laptop jap....kite suka hotel nii..sebb wireless laju ajeww...
Pas ni nk tito...sakit paleee.....Pas dydy semayang jumaat..bru leh kuar.....jejalan cari barg kami....
Ok laaaa...nk rehat,,,,klu tido pon besshh...wuhuuuu.....papai..
Assalamualaikum...

Thursday, December 09, 2010

KENAPA AWAK X CERIA???

KERANA ADA SIFAT - BODOH SOMBONG -

AKAN MENUTUP JALAN KECERIAAN
-----> Bincang Masalah .............jangan pendam sendiri
                                            ....minta pendapat, tunjuk ajar @ nasihat

( AWAS !!! - Dgn insan yang dipercayai sahaja!! )

Setiap teguran - Terima dengan hati yang terbuka & Positif

- Seorang Muslim mestilah Tawaduk ( Merendah Diri )

Rasulullah bersabda yang bermaksud :
" AGAMA ITU NASIHAT "

Sifat Bodoh Sombong boleh menjejaskan hubungan mesra sesama manusia....

Wednesday, December 08, 2010

PETUA UNTUK CERIA !!

BERSIKAP PEMAAF & BERKASIH SAYANG
- MAAFKAN SEMUA ORANG SEBELUM TIDUR -

Ini antara adab tidur Rasulullah S.A.W

^ Sebelum Tutup Mata & Berehat -
Muhasabah Diri & Maafkan Orang Sekeliling

Sabda Rasulullah S.A.W -
" Sayangilah apa yang ada dimuka bumi ,nescaya kamu akan dikasihi oleh yang dilangit ( Para Malaikat ). " 
( Riwayat Thabrani )

Bila kita maafkan orang, hati kita akan tenang & esoknya masalah sesama manusia akan selesai.

- KITA TIDAK TAHU ADAKAH
MASIH ADA ESOK UNTUK KITA -

SELAMAT MENCUBA !!

Tuesday, November 30, 2010

10 PERKARA YANG SIA - SIA

1. Lelaki atau wanita yang berdoa untuk dirinya sendiri, tapi tidak                 dimohonkannya doa untuk ibu - bapanya sendiri dan kaum muslimin.

2.Orang yang kerap kali membaca Al-Quran, tetapi tidak membaca secara tertib sampai seratus ayat setiap hari.

3. Lelaki yang masuk ke dalam masjid, kemudian ia keluar kembali dari masjid itu tanpa mengerjakan sOlat tahiyatul-masjid.

4. Orang-orang yang melewati tanah perkuburan, tapi tidak mengucapkan salam kepada penghuni-penghuni kubur dan tidak mendoakan untuk keselamatan arwah - arwah mereka.

5. Lelaki yang masuk pada hari jumaat ke suatu kota, kemudian ia keluar lagi dari kota itu tanpa mengerjakan solat jumaat berjemaah.

6. Lelaki atau wanita yang tinggal di suatu lingkungan dengan seorang ulama, tapi dia tidak mempergunakan kesempatan itu untuk menambah ilmu pengetahuan.

7. Dua orang lelaki yang bersahabat, tapi mereka tidak saling menanyakan tentang keadaan masing-masing dan keluarganya.

8. Lelaki yang mengundang seseorang menjadi tetamunya, tapi tidak diacuhkan dan tidak dilayani tetamunya itu.

9. Pemuda yang menjadikan zaman mudanya berlalu begitu sahaja tanpa memanfatkan waktu yang berharga itu untuk menuntut ilmu dan meningkatkan budu pekerti.

10. Orang yang tidak menyedari tetangganya yang merintih lantaran kelaparan, sedang ia sendiri makan kekenyangan di dalam rumahnya.

Wasalam...

Sunday, October 10, 2010

~Doa Agar Selamat Daripada Azab Api Neraka~

Maksudnya ; " Wahai Tuhan kami,sisihkanlah azab neraka jahannam daripada kami, sesungguhnya azab seksanya itu adalah mengerikan.
Sesungguhnya neraka jahanam itu tempat penetapan dan tempat tinggal yang amat buruk."

Tuesday, October 05, 2010

~With U~ ( Aidy Tujukan Malam Ni-5oct2010)

I need you boo
I gotta see you boo
And the hearts all over the world tonight
Said the hearts all over the world tonight
I need you boo
I gotta see you boo
And the hearts all over the world tonight
Said the hearts all over the world tonight
Hey lil mama, ooh you’re a stunner
Hot little figure, yes you a winner, and
I’m so glad to be yours
You’re a class of your own and
Ooh little cutie, when you talk to me
I swear the whole world stops
You’re my sweetheart and
I’m so glad that you’re mine
You are one of a kind, and
You mean to me what I mean to you
And together baby there is nothing we won’t do
’Cause if I got you
I don’t need money
I don’t need cars
Girl you’re my all
And oh, I’m into you and
Girl no one else would do
With every kiss and every hug
You make me fall in love
And now I know I can’t be the only one
I bet there’s hearts all over the world tonight
With the love of their life who feel
What I feel when I’m with you, with you, with you, with you, with you… girl
With you, with you, with you, with you, with you… Oh girl
I don’t want nobody else
Without you there’s no one left, and
You’re like Jordans on Saturday
I gotta have you and I cannot wait now
Hey lil shorty, say you care for me
You know I care for you
You know that I’ll be true
You know that I won’t lie
You know that I will try
To be your everything
’Cause if I got you
I don’t need money
I don’t need cars
Girl you’re my all
Oh, I’m into you and
Girl no one else would do
With every kiss and every hug
You make me fall in love
And now I know I can’t be the only one
I bet there’s hearts all over the world tonight
With the love of their life who feel
What I feel when I’m with you, with you, with you, with you, with you… ohhh
With you, with you, with you, with you, with you… Yeah
And I will never try
To deny that you are my whole life
’Cause if you ever let me go
I would die so I won’t run
I don’t need another woman
I just need you or nothing
’Cause if I got that
Then I’ll be straight
Baby you’re the best part of my day
I need you boo
I gotta see you boo
And the hearts all over the world tonight
Said the hearts all over the world tonight
They need their boo
They gotta see their boo
Said the hearts all over the world tonight
Hearts all over the world tonight
And oh, I’m into you and
Girl no one else would do
With every kiss and every hug
You make me fall in love
And now I know I can’t be the only one
I bet there’s hearts all over the world tonight
With the love of their life who feel
What I feel when I’m with you, with you, with you, with you, with you… ohhh(girl)
With you, with you, with you, with you, with you… ohhh
With you, with you, with you, with you, with you…
With you, with you, with you, with you, with you…
Babe yeah

Chris Brown - With You in High Quality

Kisah Di Sebalik Membaca " Bismillah"

Ada seorang perempuan tua yang taat beragama, tetapi suaminya seorang yg fasik dan tidak mahu mengerjakan kewajipan agama dan tidak tahu berbuat kebaikan.
Perempuan itu sentiasa membaca Bismillah setiap kali hendak bercakap dan setiap kali dia hendak memulakan sesuatu sentiasa didahului dengan Bismillah. Suaminya tidak suka dengan sikap isterinya dan sentiasa mempeolok-olokkan isterinya.

Suaminya berkata sambil mengejek, " Asyik Bismillah, Bismillah. Sekejap2 Bismillah." Isterinya tidak berkata apa2 sebaliknya dia berdoa kepada Allah S.W.T supaya memberikan hidayah kepada suaminya. Suatu hari suaminya berkata : "Suatu hari nanti akan aku buat kamu kecewa dengan bacaan2mu itu."

Untuk membuat sesuatu yg memeranjatkan isterinya,dia memberikan wang yang banyak kepada isterinya dgn berkata,"Simpan duit ini."Isterinya mengambil duit itu dan menyimpan ditempat yg selamat, disamping itu suaminya telah melihat tempat yg selamat, disamping itu suaminya telah melihat tempat yang disimpan oleh isterinya. Kemudian dengan senyap2 suaminya itu mengambil duit tersebut dan mencampakkn beg duit itu kedalam perigi dibelakang rumahnya. Setelah beberapa hari kemudian suaminya itu memanggil isterinya dan berkata, "Berikan padaku wang yg aku berikan kepada engkau dahulu untuk disimpan."

Kemudian isterinya pergi ke tempat dia menyimpan duit itu dan diikuti suaminya dengan berhati-hati dia menghampiri tempat dia menyimpan duit itu,dia membuka dengan membaca "Bismillahirrahmanirrahim." Ketika itu Allah S.W.T menghantar malaikat Jibril A.S untuk mengembalikan beg duit itu dan menyerahkan duit itu kepada suaminya kembali.

Alangkah terperanjat suaminya, dia berasa bersalah dan mengaku segala perbuatannya kepada isterinya, ketika itu juga dia bertaubat dan mula mengerjakan perintah Allah,dan dia juga membaca Bismillah Apabila Dia hendak memulakan sesuatu kerja.

~KENALI DIRI MELALUI RAMBUT~

1.  Rambut Lurus
-Bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu, dan pandai dalam menguruskan sesuatu tanpa pertolongan.

2.  Rambut Kerinting
-Kurang Bijak, degil, cemburu kuat, romantik, banyak pergaulan dan susah dalam menyelesaikan masalah diri,tidak suka termenung.

3.  Rambut Kerinting Halus
-Bijak, ego, cemburu buta, romantik, memilih dan mudah mengamuk bila susah hendak selesaikan masalah.

4.  Rambut Ikal Mayang
-Bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, dan mudah memaafkan seseorang dengan kesilapan lalu.

5.  Rambut Halus / Lembut
-Sangat Bijak, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan pekerjaan dengan bersungguh-sungguh

6.  Rambut Sikit
-Bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, ego dan pandai membuka perniagaan walaupun kecil.
7.  Rambut Perang
-Kurang Bijak, berfikiran terbuka, pemaaf, sosial dan bijak lari dari masalah

Monday, October 04, 2010

~ Raya 2010 ~


..:: Raya tahun 2010 ::..

xDE la merIah sGt tahun nii,,,
Raye Ptama??
Byk duk umh jerkk,,,tetamu jew dtg umh...
Raye Ke-2??
Pagi Duk umh..Tghari sket..kwn sek aku masa kt SMTB ,,si Ibrahim tu dtg..siap dtg ngn uniform..bese la kena stand by kt kem..Pas dia 2run nk blik..sedare mare aku mula menyerang...7buah kete ,,bru 1family tu.... Pas tolg mak kt dapur jap..aku ciap2 g amik mmber lama ..kak chik & my dalim-iEra...g knduri amy ashira ,,mmber aku masa kt SMA Ittifakiah..sana ramai la jgk mmber2 masa umo 13-15 tahun.. Pas kenyang..G beraya umah Suha..mmber zaman Stpm aku..yg sama2 terbang ke Sarawak pada 2007...time kaceh la beli ikan terubok ngn kek lapis sarawak 2 erkk.. Haaa..jln2 lagi...ke rumah classmate aku..dr form 1 smpai la form 5..form 6 la kjap..bukn apa nk g sahkan aku dh jd mak cik..Hua3..sah!!..mang kembar..laki...nama??lupa la plk... Kedian blik umah laaaa...pas anto siti&iera,,..

Raya Ke-3??
Wt pe erkk...biase2 jeww...
Jmpa my dalim lg..si Iera..hu3..g kenduri adik kwn kami masa form6...si Fendi..sana jmpa la dik jemin,,fahmi,,my dalim punya bf... pas 2 blik...biase2 ajew... Raya Ke-4?? Arrrgghh,,,ARI YG SAYA NANTIKAN.... Aku kunci jam kul4 pagi...tp dpt pggilan awl lg...My SweetHeart dh sampaii... Wake Up!!!... Awal sgt la syg smpi...hu3... Cian syg....hotel xleh check in lg...so...kena laa rehat umah sha dulu... Xpe...ayh dh sedia bilik pon tuk syg.. Syg,,,bgn sarapan...kite mkn nasi lemak erk... Syg,,mtk maaf,,syg paksa rela kena ikut ayh g kenduri...time aceh... Syg,,mtk maaf,,sha bwk syg dlm jln jem..tau syg xsuka..sha nk bwk g knduri..tp de mslh..sha bwk syg g umh spupu plk... Urrrmm..tp Alhamdulillah..Kedai Chim Chum bukak...bru rasa lega sket...tertunai jgk janji nk bwk syg mkn kt citu,,Syg mkn smpi peluh2...SHA BAHAGIA.. Balik JerteH..anta syg g Hotel..Gnite dydy....

Raya Ke-5??

GooD MoNinkk...
Syg,, bangun....Jom kite g amik nana sarapan... Syg,, kt opis bukn syg tggu Sha...tp Sha tggu Syg...hu3.. Raya2 pon Bio-nadi...ngEE... Best ajeww syg mkn lauk Fav syg tuu.. Udah lerr mkn 2... Jom...kite g picnic...hu3...Syg xberjaya menggOda Nana untuk jOin g Picnic..ekekekee Amik adik2..Amik Syg kt hOtel.. Lata Tembakah sedg menunGGu.. Syg,,kenangn kt sini xkn Sha lupa...ngee... Sakit taww,,syg gelak ajeww,,, Bihun??Beg??HandphOne??Abes basah....sbg balasan gelakkn syg laaa..hu3...Hahhahaaaa.. Balik...anta adik.. Jom mkn angin ,,nah,,kenalkn,, Pantai Bukit Keluang.,..pantai yg biase Sha lepak... Tp xleh lelama...tpksa balik,...maaf syg... Blik umah...bersihkan diri... Meh mkn nasi...mlm ni ( 14 Sept 2010-10.15mlm) syg dh nk tinGGalkn Sha.. Maaf Syg...kena jmpa pak sedare Sha lg... Maaf skali lg Syg...Xleh berdua ngn syg di saat2 Syg nk btolak pulang ke Ipoh.. Tunggu Sha dtg sana plk erkk..LUV U SAYANG.. Raya Ke-6?? - Da Masuk Opiss Laa -

Rasanyee ckup smpi sini ajeww laaa... ngeeee,,,,...
Jumpa lg...daaa... AssaLamuaLaikum...

Selawat Syifa & Badwi

Sunday, October 03, 2010

~ Bila Cinta ~

Bila cinta kini tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu
Dulu kau tawarkan manisnya janjimu
Yang ku sambut itu dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi tinggalkanku
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan
Ku sebut namamu
Di setiap doaku
Ku kan setia di mana tempatmu
Yang ku dapat hanyalah bayangmu
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan
(Korus)
Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hinggaku memilih
Cinta yang fana
Perginya dirimu
Merobek jantungku
Hinggaku terjatuh
Dalam harapan.. Dalam harapan..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...